Uskoro počinje rekonstrukcija Ulice Marka Miljanova
Rekonstrukcija Ulice Marka Miljanova na Podbari uskoro bi trebalo da počne, a za taj posao Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije izdvojiće nešto više od 191,3 miliona dinara.
Izgradnja saobraćajnica, pešačkih i biciklističkih staza, parkinga i javne rasvete na tenderu je poverena novosadskim firmama „Put-invest”, „Energotehnika – Južna Bačka” i „Struja”. Za geodetske radove, demontažu, uklanjanje i izmeštanje svetlosne signalizacije i projekat izvedenog stanja zaduženi su podizvođači „AB&CO Geosistems”, „Put-proing” i „Invest-inženjering”. Kako je u obaveštenju o zaključenom ugovoru navedeno, neimari bi posao trebalo da završe do leta sledeće godine, budući da je rok za završetak rekonstrukcije i izgradnju novog kružnog toka 240 kalendarskih dana.
U okviru obnove Ulice Marka Miljanova planirana je i obnova kanalizacione mreže, koja će JKP „Vodovod i kanalizacija” koštati gotovo 34 miliona dinara, a ugovor je zaključen s novosadskom firmom „Eneryi pro” i beogradskim „Novkolom”.
Ulica Marka Miljanova proteže se od Beogradskog keja do raskrsnice Đorđa Rajkovića i Zemljane Ćuprije, duga je 550 metara, a široka od 22 do 35. Širina kolovoza je devet metara, osim kod Keja, gde je oko 12. Kako je navedeno u tenderskoj dokumentaciji, iako je deo saobraćanice prema Kvantašu bulevarskog tipa, saobraćajne trake i razdelna ostrva nisu dovoljno široki pa je stoga planirana rekonstrukcija. Takođe, pešačke staze su na nekim delovima stare, neujednačene i različitog sastava.
Za inovaciju tehničke dokumentacije za izgradnju saobraćajnih površina s pratećom infrastrukturom i javnim osvetljenjem Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije izdvojila je gotovo 1,79 miliona dinara. Po nacrtima i planovima Društva za projektovanje i inženjering „Šidprojekat”, Ulica Marka Miljanova će nakon rekonstrukcije imati obostrane parkinge i 40 centimetara zaštitne trake, između parkinga i biciklističke staze. Projektom su predviđene pešačke staze promenljive širine s obe strane ulice, dok je dvosmerna biciklistička staza, široka dva metra, planirana s leve strane, u smeru rasta stacionaže.
Deo ulice od Beogradskog keja do kružne raskrsnice s Venizelisovom biće rekonstruisan ubacivanjem rezdelnog ostrva širine 1,5 metara i proširenjem kolovoza da bi se dobile dve saobraćajne trake široke po šest metara. Jedna saobraćajnica bi trebalo da spoji Marka Miljanova s ulicama Filipa Višnjića i Pavla Stamatovića. Saobraćajnice će na kružnu raskrsnicu biti povezane direktnim trakama, što će, kako je navedeno, olakšati kretanje vozilima koja skreću desno. Planirani kružni tok je jednotračan, a desna skretanja su izdvojena radi lakšeg kretanja autobusa. Inače, desni tokovi odvojeni su razdelnim ostrvima širine četiri metra.
Duž puta će biti postavljena nova javna rasveta, a planirano je da stubovi budu pocinkovani, visoki 8 do 12 metara, s LED svetiljkama. U okviru rekonstrukcije Ulice Marka Miljanova biće postavljeno 59 stubova s ukupno 91 svetiljkom, a planirana su i autobuska stajališta koja će biti široka tri metra.
J. Vukašinović