IZNAJMLJIVANJE SVEČANIH TOALETA Haljina na dan za devojački san
Novosađanka Mirjana Kojadinović nedavno je pokrenula projekat „Haljina na dan” i otvorila salon koji nudi rešenje za sve koji žele da se na važnim događajima svaki put pojave u drugoj haljini.
Njeno prethodno menadžersko iskustvo rada u IT firmi, iskustvo u modnoj industriji, ali i praktičnost, bili su preduslovi za otvaranje salona u Tržnom centru „Lupus”, gde se haljine mogu probati i iznajmiti.
„Haljina na dan” projekat je koji Novosađankama, ali i gošćama našeg grada nudi iznajmljivanje haljina po pristupačnim cenama, ali i prostor u koji svako može odneti očuvanu venčanicu ili svečanu toaletu i na taj način osloboditi svoj ormar.
– Iznajmljivanje postaje sve popularnije u svetu, ali i kod nas, a logično je da ćemo svečanu haljinu, pogotovo venčanicu, obući samo jednom i zašto onda da trošimo pola plate ili celu da bismo jednom zablistale na događaju i na društvenim mrežama? – kaže Mirjana Kojadinović. – Mnogo prirodnih resursa je potrebno iskoristiti da bi se proizveli svila, saten, til... zato je to projekat za žene, za ekonomičnost, zajednicu, lepotu i prirodu.
Projekat „Haljina na dan” uglavnom se reklamira onlajn na „Fejsbuku” i „Instagramu”, a u Mirjanin salon haljine donosi veliki broj žena, kako iz Novog Sada, tako i iz Beograda, Niša i Kragujevca. Ona otkriva i da žene koje donesu svoje haljine dobijaju 20 odsto novca od celokupne cene iznajmljivanja, što je otprilike iznos koji i njoj ostaje kada odbije troškove hemijskog čišćenja i profesionalnog fotografisanja donetih haljina.
U današnje vreme uspona društvenih mreža i fenomena influensera, iznajmljivanje brendiranih haljina, ali i onih nepoznatih kreatora, za Novosađanke može biti kvalitetno i povoljno rešenje. Još neki od razloga iznajmljivanja su posete kongresima, sajmovima, ali i kumstva, svadbe i ostali svečani događaji. U Srbiji takva vrsta salona još uvek nije popularna, pa samim tim ni profit od iznajmljivanja haljina nije veliki.
Mirjana za naš list navodi da se profitabilnost svakog novog projekta prve godine meri isključivo kroz uspešnost marketinga. – Marketing „od usta do usta” je najteže postići, to traje, ali firma koja uđe u svakodnevicu ljudi obično postaje uspešna te stoga i ja sebe smatram uspešnom – rekla je Mirjana, i dodala da se ideja tog projekta dopada svima te da je salon posećen i da se ljudi neprestano interesuju i raspituju za novi trend iznajmljivanja svečanih toaleta.
V. Velisavljev