Održan drugi Sajam automobilčića
U centru grada, tačnije na Trgu slobode, juče je bio održan drugi po redu “Sajam automobilčića”, a oni koji su se tu našli između 15 i 19 časova, imali su prilike da vide najrazličitiju ponudu automobilčića, kamiončića, tenkića, motorića, oldtajmera i drugih replika motornih vozila.
Preko 20 izlagača sa preko 10.000 eksponata došli su iz zemalja regiona poput BiH, Hrvatske i Mađarske. Takođe je bilo učesnika iz cele Vojvodine, Beograda, Kragujevca itd.
- Drugi “Sajam automobilčića” je pre svega posvećen najmlađima do 15 godina, a osnovni cilj je edukacija o bezbednosti u saobraćaju, kao i afirmacija kolekcionarstva koje širimo na našem području - rekao je predsednik Saveza vozača Vojvodine Marko Topo. - Ideja je takođe da se podsetimo momenata kada smo mi bili deca i koji su nam tada bili omiljeni automobilčići. Prošle godine je bio dosta posećen, a stariji su sa oduševljenjem pronalazili automobile iz svog doba koje su ushićeno kupovali. Imamo eksponate vredne više stotina evra, recimo retke primerke “bmnj” - a, raznorazne serije koje su među najskupljim na evropskom tržištu, jer kolekcionarstvo i berza automobilčića su zaista na ozbiljnom nivou. Ovo je u Novom Sadu početak i mislim da manifestacija ima svetlu budućnost.
Deci su uvek najatratktivnija bila specijalna vozila poput vatrogasnog, policijskog i sličnih. Stoga su najmlađi imali priliku da vide vozila javnih preduzeća koja svakodnevno sreću na ulicama, popričaju sa predstavnicima javnih sektora i upoznaju se sa radom istih. Novina je da je ove godine na Sajmu mališanima, ali i onim starijima, predstavljeno “pauk” vozilo JKP “Parking servis”, stoga se Topo nada da će neko u skorije vreme proizvesti male igračkice tog specijalnog vozila jer ono, čini se, jedino nedostaje među gomilom raznolikosti dvotočkaša i četvorotočkaša, prikazanih na manifestaciji.
- Sa nama su i naši prijatelji iz moto - klubova “Brothers” i “Šumarsi” koji deci pomažu da zavole dvotočkaše, odgovaraju na pitanja šta su to motori, zašto je važno nositi kacigu, zašto se ne treba bojati motora, šta je moto-kultura i slično - kaže Topo i dodaje da je manifestacija sajamsko-festivalskog tipa i zabavnog karaktera.
Direktor JKP “Parking servis” Stevan Lugonja, čestitao je organizatorima na odlično osmišljenoj akciji.
- Veliko je zadovoljstvo videti porodice na okupu, a činjenica da je došlo dosta izlagača iz inostranstva je samo potvrda da sajam treba podržati kao deo opšte kulture u našoj Evropskoj prestonici kulture - kaže Lugonja i dodaje da to preduzeće uvek podržava akcije koje se tiču edukacije, naročito o bezbednosti u saobraćaju.
I. Bakmaz