Iz Mađarske masovno dolaze na subotički Buvljak
SUBOTICA: U Subotici kao pograničnom gradu uvek je bila intenzivna trgovina, ali u poslednje vreme je zabeležena ekspanzija severnih suseda koji ovde dolaze da na popularnom Buvljaku pazare garderobu i hranu.
Krajem 80-ih i početkom 90-ih godina prošlog veka ovo je bila klasična buvlja pijaca polovne robe, a danas je pravi tržni centar. Danas ovde rade isključivo registrovani preduzetnici, a u ponudi je sve „od igle do lokomotive“, odnosno prodaje se odeća, obuća, sportska oprema, kozmetika, tehnika, aparati za domaćinstvo, voće i povrće,...Nedavno poskupljenje prehrambenih proizvoda u Mađarskoj dovelo je do toga da je povećan broj kupaca iz Mađarske koji danas uglavnom kupuju garderobu, hranu i sezonske proizvode. Prema istraživanju o kupovnim navikama potrošača iz Mađarske, a koje je tokom aprila sprovela „Tržnica“ govori se o tome, da Mađari imaju naviku kupovine na subotičkom „Buvljaku“.
- Više od dve trećine kupaca iz Mađarske (68%) spada u takozvanu srednju generaciju porodičnih ljudi u rasponu od 36 do 55 godina, a više od polovine (58%) kupaca iz Mađarske se na Robnoj pijaci „Mali Bajmok” snabdeva nekoliko puta godišnje. Ovaj deo populacije kupaca dolazi dva do četiri puta godišnje, najčešće zbog sezonskih nabavki garderobe (proleće-leto i jesen-zima). Većina kupaca iz Mađarske na Robnu pijacu „Mali Bajmok” dolazi vikendom (60%)“ – saopštila je saradnik za odnose sa javnošću A.D. „Tržnica” Subotica Marina Čović.
Prema istom istraživanju kupci iz Mađarske na subotičkom Buvljaku najčešće kupuju sve vrste garderobe (40,8%), hranu i piće (17,1%) i sportsku opremu (14,2%).
- Oni dolaze u najvećem broju ovde da kupuju garderobu. Međutim, poslednjih meseci kupuju i proizvode sa Zelene pijace. Kažu da im odgovaraju cene. Dolaze porodično i izuzetno im se dopada atmosfera, to su sezonske kupovine i najviše im se dopada pljeskavica i to je jedan od kuriziteta koji se vide na pijaci - dodaje Marina Čović.
Prodavac, Boro Brešćanski koji više od 20 godina radi na Buvljaku i ima svoje tezge kaže da je primetan porast kupaca iz inostranstva i to iz Mađarske, Rumunije i Slovenije. Kaže da kupci iz Mađarske uglavnom kupuju hranu i sezonske proizvode.
- Sada je sezona jagoda i kod nas su one duplo, pa čak i tri puta jeftinije nego u Mađarskoj, a i kvalitet naših sezonskih proizvoda je znatno bolji. Kupuju sve - kaže Boro Brešćanski.
Sa četiri hale, oko 200 lokala, više od 1.500 tezgi, zatvorenim parkingom i savremenim sistemom monitoringa i obezbeđenja, ovo je infrastrukturno najopremljenija robna pijaca u regionu. Pijaca je ostala i jedan od simbola Subotice i svojevrsna atrakcija za posetioce i goste Subotice i Palića, pa tako doprinosi i turističkoj ponudi.
Sandra Iršević