Brže rešavanje komunalnih problema Sombora uz pomoć aplikacije
SOMBOR: Gradska uprava Sombora veliku pažnju poklanja elektronskim uslugama, kako bi građanima omogućila lakšu, bržu i efikasniju komunikaciju sa gradskim strukturama bez nepotrebnog trošenja vremena. Godinama unazad ova varoš prednjači u uvođenju najsavremenijih oblika administriranja.
Upravo je Sombor među prvim srpskim lokalnim samoupravama uveo izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i drugih dokumenata uz elektronsko naručivanje, zahvaljujući digitalnim tehnologijama ovaj grad prednjači i u brzini izdavanja građevinskih dozvola, po čemu je bez premca u celoj državi, odavno radi i uslužni centar na kome se bez gužvi i redova rešavaju zahtevi ovdašnjih građana u komunikaciji sa lokalnom samoupravom...
Sada se otišlo i korak dalje, pa je Somborcima omogućeno da koriste aplikaciju „Prijavi komunalni problem“ tako da građani nepropisno parkiranje, divlje deponije, rupe na putevima, oštećene kontejnere, oštećene klupe, ili neki drugi problem, osim preko sajta grada, od sada mogu prijaviti i uz pomoć ove aplikacije.
Bez ustručavanja
U pokušaju da razbije ustaljenu praksu i očekivanja sugrađana da će se problemi i bez ikakvog ličnog angažovanja, pa i osećaja građanske odgovornosti, rešavati „sami od sebe“, iz Gradske uprave su pozvali Somborce da se ne ustručavaju u korišćenju nove digitalne usluge.
- Kao grad koji razvija nove modele i načine komunikacije sa građanima, ovim putem pozivamo sve sugrađane da aktivno koriste novu aplikaciju „Prijavi komunalni problem“ i na taj način pomognu da učinimo naš grad još lepšim i uređenijim – poručuju iz Gradske uprave.
Putem aplikacije stanovnici svih naseljenih mesta na teritoriji grada Sombora su u prilici da na jednostavan i brz način prijave komunalni problem bilo koje kategorije. Na ovaj način omogućava se stalna komunikacija sa građanima i rešavanje problema uz njihovu pomoć, a izbegavaju se procedure i papirologija koje su građanima komplikovane i zamorne.
Kako kažu u Gradskoj upravi, nakon što se poseti adresa www.prijavi.rs (ili skenira takozvani QR kod), popune osnovni podaci o problemu, na licu mesta fotografiše određeni komunalni problem i prosledi prijava, nadležne gradske službe će ga rešiti u najkraćem mogućem roku. Aplikacija koristi GPS, odnosno sistem satelitskog pozicioniranja pomoću kojeg se određuje tačna lokacija na kojoj se određeni problem nalazi. Aplikaciju može da koristi i anonimni korisnik, odnosno savesni građanin koji želi da prijavi određeni komunalni problem i nema obavezu da ostavi svoju elektronsku adresu ili ime i prezime.
M. Miljenović