Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Bojana Kostić, influenserka: Publika nas poznaje koliko im dozvolimo

30.04.2019. 09:51 09:58
Piše:
Foto: Aleksandra Milošević

NOVI SAD: Influenserka Bojana Kostić, koja se na društvenim mrežama predstavlja pod imenom „Taste of Fashion“, za kratko vreme prikupila je pozamašan broj simpatizera.

Nakon što je diplomirala modni dizajn, odlučila je da otvori istoimeni blog, koji je kasnije prerastao u Jutjub kanal kako bi podelila svoju ljubav ka modi sa drugima, te eksperimentisala u odevanju. Ona je spontana i veoma harizmatična, elokventna, te odaje utisak devojke koja je sigurna u sebe i više nego sposobna da život uvek preuzme u svoje ruke i ne dozvoli da izgubi svoj pravac.

Oni koji svakodnevno lajkuju njene objave, odnosno gledaju video klipove, imaju priliku da dobiju korisne savete o lepoti, oblačenju, a ponajviše o kozmetici i šminkanju. Obraćajući se direktno svaki put sa: „Ćao žene“, Bojana im često objašnjava kako najjednostavnije same da se našminkaju za što manje novca i vremena.

Ona iznosi svoje mišljenje i preporučuje različite korisne kozmetičke proizvode, te raspreda sa svojim pratiocima o novitetima na tržištu. Otkrivajući pratiocima kakav to „ukus“ ima njena, pa i srpska moda u globalu, ova mlada dama odaje svoje modne kombinacije i otkriva svoj stil.

U intervjuu za „Dnevnikov“ TV magazin kaže da je posao influensera u Srbiji vrlo osporavan, te da je stalna meta napada.

Jedna grupa ljudi ne razume čime se bavimo, pogotovo neke starije generacije ili ljudi koji misle da je jedino fiksni posao pravi. Ostali su možda oni koji shvataju čime se bavimo, ali i te kako misle da to i dalje nije pravi posao jer ne idemo negde u kancelariju, ne sedimo 8-9 sati. Ne znajući šta sve stoji iza jedne fotografije, videa, osmišljavanja zanimljivog sadržaja, oni misle da se u ovom poslu apsolutno ne radi i da je on osmišljen tako da, kako ja često volim da kažem, budeš lep i glup otkriva Bojana Kostić.

Nedavno ste učestvovali u video projektu „Nije život Instagram”. Smatrate li da su influenseri doprineli tome da se u javnosti, a naročito kod dece, stvori iluzija upravo u suprotno?

– Nažalost da. Kada ste dosta mladi i još uvek niste sigurni u sebe u mnogo čemu u negativnoj konotaciji može da doprinese gledanje nečijeg sadržaja. Mislim da smo doprineli tome da mlađe generacije zapravo misle da su naši životi savršeni i da izgledaj onako kako ih propagiramo kroz naše platforme. Često sam govorila i stavljala do znanja svojoj publici i pre nego što je taj video izašao da život zaista nije Instagram i da je za mene on prozor kroz nečiji lep svet. Odnosno, neki mali deo onoga što svako od nas ko je esteta i bavi se ovim poslom, želi da napravi od svog fida, te naša publika gotovo uvek ima priliku da vidi samo taj neki lep i uređen sadržaj na našim mrežama. To zaista ne znači da smo mi osobe koje nemaju nikakve strahove, probleme, koje ne plaču. Jednostavno, te probleme ne guramo u prvi plan i ne pričamo o njima javno jer smo razgraničili šta je posao, a šta privatnost. Uvek sam to posmatrala isto kao i odlazak na bilo koji drugi posao. Kako nisam plakala kada sam imala potrebe i kada sam bila tužna i nesrećna i na bilo kojem drugom poslu ne vidim razloga zašto bih to radila ovde jer svoje platforme i te kako smatram malim biznisom. Živimo te trenutke koje postavljamo samo izbegavajući one u kojima zaista nismo dobri jer ovo je nama pre svega posao.


Lajkovi kao potvrda dobrog posla

Šta mislite, da li lajkovima hranimo ego?  

– Da, apsolutno mislim da lajkovima hranimo ego i da je laž kada neko kaže da to nije tačno. U ovom poslu su zapravo te brojke, za koje mnogi ljudi kažu da nisu bitne, pokazatelj kako radite svoj posao. Mogu da dobijem fid bek kako se nekome dopada moj posao porukom, ali broj ljudi na platformi koji me prati sigurno nije broj onih koji će mi svakodnevno slati povratnu informaciju. Lajkovi su i potvrda publike da li im se dopada to što radite. 


U tom projektu govorili ste o sajber nasilju. Koliko ste se vi često susretali sa nepristojnim i uvredljivim komentarima i koliko su vas oni istinski povređivali i remetili vaš put ka uspehu?

– U onlajn svetu je nepisano pravilo i, da kažemo normalno, mada meni to ni danas nije normalno, da te bilo ko uvredi na bilo kojoj osnovi. Pogotovo da nekome paravan za to bude to da smo mi odabrali posao koji je onlajn/nešto što je javno i da zbog toga ima pravo da nam kaže šta god da želi. Mislim da se to dešava samo u teoriji, a da se u praksi zaista vrlo retko desi da neko nepoznatoj osobi priđe i kaže bilo šta uvredljivo. Kada kažem nepoznatoj, kažem to namerno, zato što mi zapravo i jesmo nepoznate osobe našoj publici, koliko god oni stiču utisak da nas znaju tako što nas godinama na našim platformama gledaju. Zapravo jedina istina je da oni nas ne znaju lično, da znaju samo ono što mi dopustimo da ode u etar. Međutim, zaista nije prijatno kada od osobe s kojom nemate nikakav kontakt i koja apsolutno nije deo važeg života čujete gomilu razloga zašto vi niste dobri ili zašto vi nešto ne radite dobro. Mislim da je tome doprinelo to što nas smatraju veoma lično i privatno. Nekim danima kada se ne osećate dobro dovoljno je i to malo da vas izbaci iz koloseka. Pobornik sam toga da kako zračiš tako i privlačiš, tako da, na svu sreću, nisam ponosni vlasnik mnogo negativnih komentara i kritika na društvenim mrežama. Nije normalno, ni poželjno, ni logično da vas svi vole, ali ja sam samo za ono da mora postoji poštovanje, da je ono uzajamna stvar i da ukoliko ja za skoro četiri godine nikada nikoga ni na jednoj osnovi nisam uvredila bilo kojom svojom fotografijom, videom, rečenicom ne vidim razloga zašto bi to neko uradio meni.

Šta je, po vašem mišljenju, pravilo broj jedan kada je šminkanje u pitanju, a kojeg bi svaka devojka trebalo da se pridržava?

– Broj jedan je to da lice bude čisto i negovano. Ne postoji mejk ap koji neće leći na lepo negovano i čisto lice. Volela bih da se devojke uvek šminkaju u svom fazonu, da ne nose samo ono što je nužno trendi, a da im se istinski ne dopada i da ne odvajaju velike količine novca pošto poto za neke brendove.

Može li se sa malo novca uraditi dobar mejk ap? Koja je vaša najbolja preporuka po pitanju jeftinijih drogerijskih proizvoda?

– Kako ne... apsolutno sa malo novca može da se uradi fantastičan mejk ap luk zato što, kada steknete veštinu šminkanja, naučite potrebe svog lica i šta je to što vam najbolje leži i odgovara, apsolutno nije nužno da proizvodi koje koristite moraju da budu skupoceni da bi dali neke fantastične rezultate. Najiskrenije mislim da je potrebna samo vežba i rutina.

Vladimir Bijelić

Foto: Aleksandra Milošević

Piše:
Pošaljite komentar
BILJANA STOJILJKOVIĆ, VLOGERKA: Influenseri previše forsiraju materijalno

BILJANA STOJILJKOVIĆ, VLOGERKA: Influenseri previše forsiraju materijalno

08.12.2018. 14:04 14:14
TAMARA ĆOSIĆ, BJUTI INFLUENSERKA Nije teško biti lepa svaki dan

TAMARA ĆOSIĆ, BJUTI INFLUENSERKA Nije teško biti lepa svaki dan

01.12.2018. 12:24 12:32
Anastasija Grujić, jutjuberka: Influenseri u Srbiji su ismevani

Anastasija Grujić, jutjuberka: Influenseri u Srbiji su ismevani

17.03.2019. 00:25 11:37