Anastasija Grujić, jutjuberka: Influenseri u Srbiji su ismevani
Iako vrlo mlada, Novosađanka Anastasija Grujić jedna je od najpopularnijih Jutjuberki u Srbiji, čije objave na Instagramu lajkuje oko 105.000 ljudi, a video klipove na Jutjubu gleda skoro 56.000.
Mlada influenserka je postala poznata najpre zahvaljujući svom blogu koji je počela da piše, a onda se osmelila i da snima vlogove, koji su je najviše i proslavili. U svojim klipovima Taša deli savete o kozmetici, putovanjima, svakodnevnom životu, ali i iskreno govori o sebi i svojim vrlinama i manama, a na fotografijama prikazuje svoje odevne kombinacije i svoj autentičan stil koji je izdvaja od drugih. Ona odaje utisak veoma harizmatične i komunikativne osobe, prave predstavnice mlađe generacije, koja je neustrašiva, ambiciozna i nadasve uspešna. Baš zato što je vrlo mlada počela da se bavi influenserskim poslom upitali smo je da li joj je on oduzeo delić odrastanja ili joj je pak doneo sigurnost i samopouzdanje, kojim ova mlada studentkinja prava pleni.
– Mogu da kažem da je i oduzeo detinjstvo, a i donelo mi dosta samopouzdanja, jer u početku budete skeptični i nesigurni u to da sedite ispred kamere, snimate i pustite širokom auditorijumu da gleda. Zaista morate biti zadovoljni sobom, svesni sebe i da znate da to što radite vas ispunjava i da negativni komentari ne utiče na vaše mišljenje i rad. Tako stičete neku sigurnost da možete da budete vrlo otvorena osoba, da prilazite ljudima. Dosta mi je pomoglo to sve, ali mi je isto tako oduzelo detinjstvo, jer rano naučite da treba da odgovarate na mejlove, da budete poslovni, da idete na sastanke, ali iskreno, uopšte se ne kajem – rekla je na početku intervjua za „Dnevnikov“ TV magazin Anastasija Grujić.
Šta mislite koliko je danas mladima teško da ostanu svoji?
– Generalno mislim da je mladima teško da ostanu svoji iz razloga što su danas ljudi vrlo surovi, dosta kritikuju, ne prihvataju različitost među nama, a opet zaboravljamo da smo svi mi nekako drugačiji, da ne možemo svi da budemo isti. I ne treba da budemo! Ne treba svi isto da se oblačimo, da nosimo istu frizuru, isto da se šminkamo. Znam da kada nešto novo donesete u društvo, kada počnete sa novim stilom oblačenja ljudi to uglavnom ne prihvate, pa to zna da bude dosta teško. To ubija kreativnost i ono nešto što vas razlikuje od drugih.
Jesu li vas vršnjaci gledali drugačije zbog toga što ste odlučili da postanete Jutjuberka?
– Moram priznati da je u početku bilo dosta teško. Bilo je dosta ismevanja i negativnih komentara. Bilo je baš onako podrugljivo kada dođete u društvo, a oni kažu: „Jao, eno je ona Jutjuberka haha“, međutim, kada postignete neki uspeh, svi onda žele i da piju kafu sa vama i da budu vaši prijatelji. Govore vam kako je super to što radite, a zaboravljaju da su pre dve godine imali dosta ružnih stvari da kažu na to što sam počela da radim. I to ne samo ja, generalno svi ljudi danas imaju problem da istupe jer se boje šta će javnost da kaže. I sada posle dve godine bavljenja ovim poslom ljudi nekako omalovažavaju i dalje ne prihvataju ovaj posao. Tako da i danas kada kažete da snimate za Jutjub, da ste influenser, da se bavite internet marketingom itd. budete ismevani. Naviknete se nekako, zato što vas ne dotiču komentari ako znate da vi radite nešto što vas ispunjava i što je vama zanimljivo.
Gluma kao neostvarena želja
Izjavili ste da biste voleli da se ostvarite i kao glumica. Koliko vam Jutjub otvara prostora za tako nešto, ili uopšte za iskazivanje raznih talenata?
– Moja neostvarena želja je da se oprobam na sceni, odnosno kao glumica. Volela bih da to bude neki film ili serija. Videla sam da je izbačeno nekoliko novih serija i srećna sam jer našu filmsku scenu preuzimaju mladi reditelji, scenografi, glumci, koji su puni ideja. Što se tiče Jutjuba i Instagrama to vam otvara zaista mnoga vrata. Ljudi lakše dođu do vas. Da nisam počela ovim da se bavim verovatno ne bih mogla ni da sanjam da imam kontakt sa tako velikim firmama i projektima.
Šta mislite zbog čega srpska javnost još uvek ne poštuje vašu profesiju?
– U Srbiji je to nekako više zastupljeno, a u inostranstvu je dozvoljeno da budete drugačiji, ne obraćaju toliko pažnju na vas. Kada u manjim sredinama budete drugačiji jako ste upadljivi ljudima i tema ste same priče. Mislim da Srbija generalno malo kaska za svetom u pogledu svega, pa i u pogledu internet marketinga, influensera i Jutjubera, ali samim tim što nas je na sceni sve više i više svakim danom ljudi to lakše prihvataju. Mladi nemaju problem sa tim, ali stariji i ljudi srednjih godina to prosto ne razumeju.
Na šta najviše obraćate pažnju kada objavljujete sadržaje na društvene mreže budući da je mnogo očiju uprto u vas?
– Dosta obraćam pažnju na to šta ću da objavim. Znam da me prati moja generacija, ali i mlađe devojčice i dečaci od mene. Kada mi neko pošalje poruku da sam mu uzor to zaista za mene ima veliku težinu. Ako će se neko ugledati na mene hajde da to uradimo tako da naš uticaj na društvenim mrežama bude pozitivan i nešto što će promeniti i uticati na te mlade da idu boljim putem, u boljem svetlu. Volim da moj sadržaj bude profesionalan, a takođe i da zasmejem ljude nekim Insta storijima. Da imam komunikaciju sa njima direktnu, da oni osete da mogu da mi se obrate. Veoma se trudim i pazim na to što postavljam jer znam da to ima baš veliki ođek. Mnogi influenseri su predstavili publici različite proizvode potpisane njihovim imenom, a neki od njih su napisali i knjige. Da li biste i vi voleli da realizujete tako nešto?
– Osećala sam se jako srećno zbog mojih kolega i svakog proizvoda koji su izbacili, jer je veoma velika stvar kada neko sa 15, 16, 20 godina izbaci nešto svoje i da to ima njegov potpis. Imam u planu nešto da radim, volela bih da dok sam na sceni izbacim nešto što će nositi moj pečat. Svaku knjigu, pesmu, proizvod podržim i od srca uputim čestitke i pomoć naravno ukoliko je neko zatraži, zato što je predivna stvar da ostavite nešto iza sebe.
U vašem poslu je, kažu, bitna autentičnost. Šta mislite da je vaša najveća prednost u odnosu na kolege?
– Veoma mi je teško da pričam o sebi i svojim prednostima, lakše mi je da pričam o svojim manama jer se bolje suočim sa tim. Mogu da kažem da svi mi zajedno imamo neku notu koja je vrlo autentična jer da je nemamo ne bismo opstali na ovoj sceni. Publika traži svoju odgovarajuću notu koju će pratiti i koja će joj odgovarati. Kako kažu da svaki proizvod ima svog kupca, tako i svi mi Jutjuberi, influenseri imamo svoju publiku koja nas prati baš iz tog nekog razloga jer smo autentični po nečemu što oni kažu. Ne bih znala da kažem, to biste morali da pitate moje pratioce zašto baš mene prate i šta je to što me izdvaja od drugih.
Vladimir Bijelić