Obeležen Svetski dan potrošača: Kupci moraju znati svoja prava
Povodom Svetskog dana potrošača, juče je u prostorijama Udruženja penzionera grada Novog Sada održan sastanak, i dodeljene povelje određenim pojedincima i udruženjima.
Među nagrađenima je i naš list, koji su Pokret potrošača Vojvodine i Pokret potrošača Novog Sada pohvalili za objektivno obaveštavanje građana, što je, kako kažu, od izuzetnog značaja za ceo grad.
Predsednica Pokreta Radojka Nikolić je podsetila sve potrošače, korisnike usluga, državne organe, proizvođače i trgovce na osam osnovnih potrošačkih prava koje je usvojila Generalna skupština Ujedinjenih nacija 1985. godine Rezolucijom o tim pravima i Smernicama za njihovo ostvarivanje.
„Ovo je vreme kada mora da se čuje glas potrošača jer su upravo oni, kroz ličnu potrošnju, najjača snaga i pokretač svake ekonomije“, kazala je Radojka Nikolić.
„Angažovanost i insistiranje na poštovanju potrošačkih prava moraju biti stalni. Pokret potrošača Vojvodine i Pokret potrošača Novog Sada formirani su da bismo ojačali snagu potrošača, kao i da bismo ih zastupali kod državnih organa, proizvođača i trgovaca. Potrošači, nažalost, nisu dovoljno obavešteni o svojim pravima, ali ih moraju znati.“
Republika Srbija je 2005. godine donela Zakon o zaštiti potrošača, a pomenuta dva pokreta su juče istakla značaj i državnih organa koji, kako kažu, imaju ulogu i obavezu da pomognu razvoj i organizovanje potrošača i da obezbede pravnu i zakonsku regulativu za ostvarivanje i poštovanje osnovnih potrošačkih prava. Kada su u pitanju proizvođači i trgovci, naglašeno je da je potrebno preispitati sopstvenu poslovnu praksu.
Oni su tu zbog potrošača, a ne obratno, rečeno je na sastanku. Da li će oni opstati na tržištu u konkurentskim uslovima, zavisi pre svega od toga koliko dobro poznaju i uvažavaju potrebe potrošača, ali imajući u vidu praksu razvijenih zemalja, ona je već davno počela.
K. Ivković Ivandekić