Štampani dnevnici otišli u istoriju u karlovačkoj osnovnoj školi
Klasični štampani dnevnici su, zaključno sa 14. februarom, u Osnovnoj školi „23. oktobar“ u Sremskim Karlovcima otišli u istoriju, a njihovo mesto zauzeli su elektronski, takozvani es-dnevnici.
Po rečima direktorke karlovačke osmoletke Vesne Čolić, koja je na toj dužnosti od početka ove školske godine, od 3. septembra 2018. u upotrebi su bile obe vrste dnevnika, što je iziskivalo više angažovanja i bilo dupliranje posla, ali to paralelno vođenje dokumentacije je bilo neminovno, pre svega zbog bojazni da li će to signal interneta moći da podrži.
– U februaru je stiglo obaveštenje Ministarstva prosvete da se može preći samo na vođenje elektronskog dnevnika, što nas je obradovalo – kaže Vesna Čolić. – Na sednici Nastavničkog veća doneli smo odluku da arhiviramo plave dnevnike i dalje nastavimo samo s elektronskim. Bilo je malo otpora na početku, ali se sada sve sleglo. Trebalo je, zapravo, malo vremana da prođe da se kolege naviknu na novi sistem rada.
U toj školi na digitalizaciju, odnosno uvođenje informacionih i komunikacionih tehnologija (IKT) se mnogo polaže. To se ogleda kroz nastojanje da se obezbedi savremena oprema i ojačaju kapaciteti usavršavanjem nastavnika i stručnih saradnika.
– Trudimo se da pratimo sva dešavanja na tom polju, pa smo tako nedavno prisustvovali međunarodnoj konferenciji pod pokroviteljstvom EU, koja je podrazumevala prezentaciju svega onoga što se trenutno radi, noviteta u nastavi i unapređivanja digitalnih kompetencija u nastavnom procesu – ističe Vesna Čolić. – Tamo smo, između ostalog, saznali za novu platformu „Selfi“, nastalu u EU, ali koja se primenjuje i u našem školskom sistemu. Nas troje zaposlenih iz ustanove pohađamo seminar i nakon toga ćemo primeniti sve što ta platforma pruža da bismo dobili pravu sliku o školi, koje su nam jake, a koje slabe strane, na čemu treba da radimo da bismo unapredili nastavu i učenje i primenu IT tehnologije na časovima i, uopšte, digitalne kapacitete podigli na zavidan nivo.
Vesna Čolić s ponosom ističe da škola dobro sarađuje s izdavačkom kućom „Klet“, koja, osim klasičnih uybenika, od prošle školske godine ima i digitalne iz svih predmeta za prvi i peti razred.
– U školi deluje edukativni vršnjački klub, koji čine učenici osmog razreda – objašnjava direktorka. – Oni podučavaju učenike prvog razreda za primenu digitalnih sadržaja u nastavi. Koordinator kluba je učiteljica Tatjana Krstić, koja je, između ostalog, saradnik „Kleta“ i promoter digitalnih sadržaja u školama u Novom Sadu i okruženju. Ona je od decembra do kraja februara, osim u našoj ustanovi, održala 14 edukacija o e-učionici u deset škola u Novom Sadu i okolini.
Šestaci uspešni u programiranju
Učenici šestog razreda karlovčake osmoletke Dimitrije Nikolovski, Marko Šćekić i Dušan Ljubojević, pod mentorstvom nastavnice informatike Dragane Ćeranić, plasirali su se u viši, treći nivo takmičenja „KODigranje“ iz programiranja. Drugo kolo, u kojem su karlovački osnovci pobedili, održano je u Novom Sadu 9. marta, a učestvovale su škole iz Vojvodine koje su prošle u drugi krug nadmetanja.
Uz trud koji ulažu u obuku i usavršavanje nastavnika i uvođenje dece u taj proces, u školi nastoje da pribave i savremena nastavna sredstva i učila. Na početku ove školske godine imali su tri interaktivne table s pratećom opremom, a u međuvremenu nabavljena su još dva takva kompleta.
– Nadamo se novcu iz Ministarstva prosvete na osnovu konkursa za nabavku još deset interaktivnih tabli – napominje Vesna Čolić. – Ukoliko dobijemo taj novac i kupimo table, svi naši kabineti i učionice opšte namene imaće interaktivnu tabalu. Tražili smo od „Kleta“ da nam dostave pristupne kodove da svaki nastavnik može 70 dana da pregleda digitalne sadržaje koje će eventualno koristiti naredne školske godine, pored uybenika. Uključeni smo u projekat „2.000 digitalnih učionica“, u sklopu kojeg su lane tri naša nastavnika prošla obuku i dobila laptopove, projektore i stalke da bi mogli primenjivati digitalne uybenike. Ove godine smo prijavili tri učiteljice koje će dogodine imati prvake, dve učiteljice sadašnjeg prvog razreda i šest nastavnika koji će predavati petom i šestom razredu. To znači da ćemo imati 11 novih kompleta opreme, uz znanje koje će oni steći i primenjivati posle u nastavi. Naš stav je da, ako deca već provode vreme na internetu, telefonima i tabletima, treba da im omogućimo da to čine u svrhu sticanja znanja i zato nam je važno i da pojačamo signal interneta u školi.