POTROŠAČKO ĆOŠE – SEZONSKA SNIŽENJA Povoljne cene ili marketinški trik
Kolekcije jesen/zima uskoro neće više krasiti novosadske izloge koji su mesecima privlačili kupce, prvo često nedostižnim cenama, a kasnije i onim pristupačnim.
U razgovoru sa građanima Novog Sada primetno je različito mišljenje kada je u pitanju ova tema, ali većina smatra da su sniženja uglavnom realna cena koja bi trebalo da je ponuđena od samog početka. Na mlađe generacije, brend, kao i sama reklama, i te kako utiče, dok starije zanima samo kvalitet i cena, zbog čega često možemo čuti kako su iskoristili pomenuto sniženje za kupovinu proizvoda koji će im trebati tek sledeće godine kada će isti artikli koštati tri do četiri puta više.
Kako saznajemo, sniženja pojedinih artikala se u gradu kreću i do 60% pa se tako zimske čizme različitih boja i modela mogu naći po ceni od 1.500 do 2.000 dinara, dok su pre samo koju nedelju koštale 2.000 više. Cena svakog artikla najviše zavisi od brenda i same prodavnice, pa su tako i u prodavnicama skuplje robe prisutni popusti. Dečija i ženska obuća je snižena uglavnom do 50%, dok je u pojedinim radnjama prisutno sniženje od 30% i na ženske torbice.
Za snižene džempere u radnjama koje se nalaze po gradu potrebno je izvojiti oko 1.000 dinara, dok košulje i haljine koštaju od 1.500 do 2.000 dinara
Što se tiče sportske odeće i obuće, sniženja na pojedine artikle su takođe velika, a u određenim radnjama kupce očekuje iznenađenje na kasi u vidu dodatnog popusta. Važno je naglasiti da se u svakoj radnji nalazi samo određeni manji prostor na kome je predstavljena snižena roba, dok je ostatak radnji popunjen novom, znatno skupljom kolekcijom. Među sniženom robom uglavnom se nalaze yemperi, košulje, zimske jakne, šalovi, haljine kao i duksevi. Za snižene yempere u radnjama koje se nalaze po gradu potrebno je izvojiti oko 1.000 dinara, dok košulje i haljine koštaju od 1.500 do 2.000 dinara.
Što se tiče sniženja u tržnim centrima, razlika je primetna jer idu i do 70%, a odnose se uglavnom na zimske jakne, dukseve, pantalone i yempere. Za zimske jakne je potrebno izdvojiti od 2.000 do 4.000 dinara, što je trostruko manje od početnog iznosa artikla. U tržnom centru yemperi koštaju od 600 do 1.000 dinara, dok je za snižene pantalone različitih vrsta, kao i za farmerice potrebno izdvojiti oko 1.000 dinara. Problem kod pomenutih sniženja jeste taj što se uglavnom radi o preostalim artiklima zbog čega često potrebne veličine, kao i modele ili boje, ponekad nije moguće pronaći. Veliki broj ogromnih, žutih i crvenih znakova sniženja daju do znanja kupcima da se radi o poslednjim danima velikih popusta, pre nego što zavlada nova kolekcija koju će, verovatno, za nekoliko meseci dočekati slična sudbina.
K. Ivković Ivandekić
ANKETA: DA LI PRATITE SEZONSKA SNIŽENJA U GRADU?
Marija Mitrović, studentkinja: - Pratim i okej su mi sadašnji popusti, ispada kao neka realna cena. Kupujem ono što mi u tom trenutku najviše treba, ne kupujem bespotrebne stvari. Takođe, retko kad kupujem nešto što će mi trebati tek sledeće zime, ali ukoliko je baš jeftino, onda kupim, kao na primer kaput koji mogu da nosim sad, a posle može da stoji do sledeće godine. Po bulevarima uglavnom budu nižu cene nego u centru, ali to je i uobičajeno. |
|
Dalibor Frelih, avio ketering: - Ne pratim mnogo, ali nisam zadovoljan ovim što sam video jer sniženja nisu realna. Ja sam iz Frankfurta gde je sve mnogo jeftinije. Malopre sam hteo da kupim šal u jednoj radnji i šal košta 1. 700 dinara, a kraj sezone je. Kada kupujem - uglavnom kupujem po tržnim centrima, jer je veća ponuda, kao i sniženja. Trenutno kupujem kratke majice, ali to sad baš i nije isplativo, sad se isplati kupovati majice dugih rukava i yempere. |
|
Zorana Lužanin, profesorica: - Ne pratim puno, ali mislim da kad je roba na sniženju da je tek onda realna cena proizvoda. Sniženja dovode do prave cene, a mnogi uzimaju veći profit na samoj reklami. Ja spadam u relativno stariju generaciju koja ne prati toliko te reklame, kao ni šta je trend, a šta ne, mi smo manje podložni tome nego mlađe generacije. Manja je gužva sad nego na početku, a prošle godine sam tokom ovakvih sniženja kupila nešto i za ovu godinu. |
|
Dušan Trninić, advokat: - Vidim po izlozima da ima sniženja, ali ne obraćam nešto mnogo pažnje na to, jer kupujem uglavnom onda kada mi nešto zatreba i ono što mi je neophodno. Smatram da su sniženja marketinški trik i da neki podignu cene pre nego što naprave sniženje koje privlači većinu. Možda to nije istina. Ja uglavnom kupujem u radnjama koje se nalaze u centru, ne volim velike tržne centre, iz više razloga. |
K. K. I.