Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Oštećenje vozila od loših puteva i opasno i skupo

19.02.2019. 09:01 09:09
Piše:
Foto: pixabay.com

Lepše vreme olakšalo je vozačima kretanje po putevima, ali i donelo nove nevolje.

Nisu svi putevi kod nas koridori, a mnogi od njih decenijama su više krpljeni nego popravljani i u lošem su stanju. Zato se često događa da rupe i druge neravnine na putu oštete vozilo. U tom slučaju vozači imaju pravo na naknadu štete, ali samo ako postupe u skladu s pravilima koje predviđaju zakon i drugi propisi.

Vozači čiji su automobili i druga vozila osigurani kasko imaju  najmanje problema. Kada do oštećenja na putu dođe, kao i kod bilo koje druge nezgode, treba da pozovu Saobraćajnu policiju. Ona će obaviti uvođaj i napraviti zapisnik. Na taj način vozač može dokazati da je oštećenje na automobilu ili drugoj vrsti vozila nastalo zbog rupe, odnosno oštećenja na putu. Zato se može smatrati saobraćajnom nezgodom. Bilo bi dobro da vozač uzme i izjave svedoka ukoliko ih ima, kao i da fotografiše oštećenje na putu i rupe. U vreme pametnih mobilnih telefona to nije problem.

Ukoliko nadležno putarsko preduzeće ne nadoknadi štetu u roku od 15 dana, oštećenom vozaču ostaje da se obrati sudu

Sledeća stavka je utvrđivanje štete. Za to su zaduženi procenitelji iz osiguravajuće kuće. Kada i to obavi, vozaču ostaje da na šalteru kuće za osiguranje kod koje je kupio polisu naplati štetu.

I vozačima čija vozila nisu osigurana naknada štete je takođe moguća, ali može biti nešto komplikovanija. Kada do nezgode zbog oštećenja na putu dođe, postupak je isti do naplate. Oni moraju da imaju zapisnik Saobraćajne policije i sve drugo je poželjno kao kod kasko varijante. Međutim, umesto osiguravajućoj kući, obraćaju se nadležnima iz „Puteva Srbije” .Njima se podnosi sva gorepomenuta dokumentacija. U ovom slučaju dobro je takođe angažovati procenitelja iz osiguravajuće kompanije i uz pomenutu dokumentaciju priložiti i njegovu procenu. Potom na scenu stupaju nadležni iz „Puteva Srbije”. Oni treba da nastalu štetu nadoknade u roku od 15 dana. Ukoliko ne ispoštuju taj rok, oštećenom ostaje da presavije tabak i pravdu, odnosno naplatu štete, potraži na sudu i tako dođu do novca.


Britanski drumovi puni rupa

Kada naleti na rupu i ošteti vozilo, naš čovek kaže po koju ružnu reč plus: „Ovo ima samo kod nas”. A nije u pravu. Podaci iz EU govore da se u Velikoj Britaniji svakih 17 minuta prijavi po jedno oštećenje automobila zbog rupe na putu.

Statističari su izračunali da je prosek štete 500 evra po vozilu. Bilo bi zanimljivo videti kakvi bi se statistički podaci kod nas dobili kada bi se neko pozabavio tom računicom. Kod nas je verovatno i više rupa na putevima, ali i manje prijava šteta, posebno onih manjeg obima.  


Vozači kojima se šteta nadoknadi preko polise kasko osiguranja ipak mogu biti na šteti. Za sve koji naplate bilo koju vrstu štete preko kasko polise ukida se bonus koji imaju ukoliko nije bilo šteta kod produžavanja te vrste osiguranja. Međutim, ne mora uvek da bude tako. Ukoliko su i nadležno putarsko preduzeće i vozilo osigurani preko iste osiguravajuće kuće, ona može štetu naplatiti od preduzeća, a vozaču ostaviti bonus.

D. Vujošević

Autor:
Pošaljite komentar