Počela demontaža starog koloseka, pravi se mesto za novu prugu (VIDEO)
SREMSKI KARLOVCI: Odmah po obustavi železničkog saobraćaja na pruzi između Beograda i Novog Sada 1. februara, počeli su radovi na deonici od Inđije do Sremskih Karlovaca, koje je za naš list i najavio prvi zamenik direktora ogranka ruske kompanije „RŽD Internešenel” u Srbiji Mansurbek Sultanov.
Reč je o radovima, koji su predviđeni najnovijim ugovorom koje je ta kompanija sklopila sa „Infrastrukturama železnice Srbije” prilikom posete predsednika Rusije Vladimira Putina Srbiji u januaru.
Kako kažu u „Infrastrukturama železnice Srbije”, deonica od Inđije do Sremskih Karlovaca duga je oko 24 kilometra i na tom delu pruge uklanjaju se delovi železničke infrastrukture, i to kontaktne mreže, elektrotehnički uređaji i gornji stroj pruge. Ovi radovi će trajati narednih petnaestak dana, a izvodi ih RŽD „Internešenel“, koja gradi i čitavu deonicu od Stare Pazove do Novog Sada.
Kompanija „RŽD Internešenel” od avgusta 2017. godine rekonstruiše prugu od Stare Pazove do Novog Sada i gradi novu za vozove brzine do 200 kilometara na sat, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta u Čortanovcima
Zbog radova na pruzi, od 1. februara vozovi ne saobraćaju između Beograda i Novog Sada, već samo na relaciji Novi Sad – Subotica – Novi Sad i tako će biti u narednih godinu dana. Međunarodni voz koji je po redu vožnje iz Beograda polazio za Budimpeštu u 11.13 časova, dok radovi ne budu završeni, polaziće iz Novog Sada u 11 časova, uz presedanje u Kelebiji u 14.46 časova. Voz koji je iz Budimpešte za Beograd polazio u 7.57 časova, kretaće u 11.57 časova, a u Kelebiji će se za Novi Sad presedati u 15.41 časova.
Dok radovi ne budu gotovi, vozom se neće putovati do Beča. Ukida se i polazak međunarodnog voza za Budimpeštu koji je iz Beograda polazio u 21.15 čas, a neće biti ni povratka voza koji je iz Budimpešte za Beograd kretao u 22.15 časa.
Grupu ruskih radnika ekipa našeg lista zatekla je u Sremskim Karlovcima kako uklanja šine zajedno s pragovima. To je, kako je u nedavnom intervuju za Dnevnik Mansurbek Sultanov rekao, prva faza, jer je neophodno iz građevinske zone skloniti sve podzemne i nadzemne instalacije, koje predstavljaju prepreke za izgradnju nove moderne pruge.
Nakon toga treba da usledi i gradnja svih objekata koji su u ravni s postojećom železničkom prugom, te onih koji štite novu železničku prugu od plavljenja Dunava.
Dok traje obustava saobraćaja, u planu je da se završi ugradnja donjeg i gornjeg stroja koloseka na deonici od Stare Pazove do Inđije i od Inđije do stanice Beška (nova). Treba da se rekonstruiše i stanica u Sremskim Karlovcima sa svim objektima unutar njenih granica, kao i da se pripremi podloga nasipanjem zemlje za novu dvokolosečnu prugu između 60. i 65. kilometra, što zahteva dugotrajnu konsolidaciju zbog geoloških uslova nepovoljnih za izgradnju. Zbog svega toga bilo je potrebno privremeno prekinuti saobraćaj, a kada on bude ponovo uspostavljen, dogodine će se nastaviti s građevinsko-montažnim radovima.
Iz „RŽD Internešenel“ upozoravaju da se, uprkos tome što na deonici od Stare Pazove do Novog Sada vozovi ne saobraćaju, kontaktni vod i kablovi energetskog sistema koloseka nalaze pod naponom 25 KV, 50 HZ. To znači da je približavanje vodu kontaktne mreže na rastojanju manjem od dva metra opasno po život i ugrožava zdravlje. U tom smislu mole građane da ne prilaze zoni radova.
Kompanija „RŽD internešenel” od avgusta 2017. godine rekonstruiše prugu od Stare Pazove do Novog Sada i gradi novu za vozove brzine do 200 kilometara na sat, uključujući i izgradnju tunela i vijadukta u Čortanovcima. Do sada je položeno više od deset kilometara pruge za velike brzine i završeno oko 50 odsto radova na tunelu i vijaduktu u Čortanovcima.
Zorica Milosavljević