Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Najčešće reklamacije na obuću, odeću i belu tehniku

04.02.2019. 11:56 12:18
Piše:
Foto: pixabay.com

Već nekoliko godina u Srbiji se primenjuje Zakon o zaštiti potrošača zahvaljujući kojem su i potrošači i trgovci upoznati sa svojim pravima i obavezama.

To je doprinelo da potrošači imaju više informacija o tome kada ne mogu reklamirati kupljeni proizvod, ali i kako da ostvare svoja prava i zaštite se od eventualnih nesavesnih trgovaca, onih koji kupcima ne daju potpunu informaciju o potezima koje mogu da povuku kada reklamiraju proizvod.

Po rečima pravnog savetnika u Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine Marka Dragića, potrošač može da reklamira sve vrste proizvoda i usluga ukoliko je proizvod koji reklamira nesaobrazan, odnosno po kvalitetu i funkciji ne odgovara onome što je uobičajeno kod određenog proizvoda ili usluge. Ukoliko je proizvod nesaobrazan i potrošač podnese reklamaciju u roku do šest meseci od kupovine, prodavac/ trgovac je u obavezi da proizvod zameni ili potrošaču vrati novac, a moguće je i da ga prosledi na popravku, ali samo u slučaju da je potrošač dao pismenu saglasnost da se slaže s tim. Posle šest meseci od kupovine potrošač može tražiti zamenu ili popravku prizvoda, a novac mu može biti vraćen samo u slučaju da se kod određenog proizvoda problem javio više puta. S druge strane, reklamacija se ne može podneti ukoliko je proizvod saobrazan, a došlo je do fizičkog oštećenja. Uz to, za razliku od nekih zemalja, u kojima je moguće proizvod vratiti i dobiti novac nazad čak i ako potrošač nema nikakvu reklamaciju nego mu se proizvod prosto ne sviđa ili mu ne treba, u Srbiji to nije moguće. 

Dakle, kad se proizvod fizički ošteti potrošač mora u novu kupovinu, ali kad je proizvod nesaobrazan - reklamacija se može podneti. I to potrošači i čine, a najčešće su žalbe na nesaobraznost obuće i odeće, bele tehnike i aparata, telefona, kao i telekominikacijskih usluga.


Može i uz kopiju računa, slip ili overenu garanciju

Prilikom kupovine proizvoda potrišač ima zakonsku garanciju od dve godine i gotovo da nema kupca koji ne zna da je prilikom ulaganja reklamacije potrebno da ima fiskalni račun. Međutim, pravo na reklamaciju može se ostvariti i uz kopiju računa, slip iz banke ili garanciju overenu pečatom i potisom trgovca.


- Kad je u pitanju tehnička roba, frižideri, veš mašine, šporeti... potrošači se najčešće žale da ne zadovoljavaju određene propisane parametre - da recimo ne hlade ili ne greju dovoljno, odnosno ne postižu odgovarajuću temepraturu, dosta je i žalbi na bučnost proizvoda tokom rada, ima i reklamacija da je prilikom isporuke proizvod ogreban, da je došlo do pucanja stakla na ravnoj ploči šporeta, da aspirator ne izduvava... - kaže Dragić.

Prilikom pritužbi na kvalitet obuće i odeće najčešće se reklamira to što je odlepljen đon, ili se izduvao vazdušni đon, pucanje patika i cipela na šavovima, gubljenje boje, deformacija oblika, razvlačenje tkanine... Kada se žale na kvalitet telefona, potrošači uglavnom imaju pritužbe na softver, postojanje mrlja na ekranu, naduvavanje baterije, a kad je reč o telekomunikacijskim uslugama pritužbe se uglavnom odnose na kvalitet interneta, uvećan račun, čest prekid signala.

- Uz to, potrošači nam se obraćaju i kada žele da raskinu ugovor s operaterom. Na osnovu rešenja Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, ugovor je moguće raskinuti i pre isteka uz ispunjenje određenih uslova. Ako je ugovor s operaterom zaključen uz popust - potrošač je u obavezi da isplati razliku cene od one koja je ugovorena s popustom do pune cene za period u kojem je koristio uslugu, a u slučaju da mu je operater isporučio neki uređaj ugovor se može raskinuti kada ga potrošač plati - kaže Dragić.

D. Mlađenović

Piše:
Pošaljite komentar