Savetovanje stručnjaka o novoj medijskoj strategiji u Novom Sadu
NOVI SAD: Na otvaranju skupa povodom izrade nove medijske strategije premijerka Ana Brnabić je poručila da je zahvalna predstavnicima medijskih i novinarskih udruženja, jer nisu odustali od medijske strategije, koja, kako je napomenula, treba da ponudi okvir za budući razvoj sveukupne medijske scene u Srbiji.
Cilj donošenja strategije je ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja i unapređenje položaja medija, položaja i zaštite novinara, unapređenje novinarskih grupa, informisanje na jezicima nacionalnih manjina, uređenje medija na novim tehnološkim platformama, jačanje medijske i informtičke pismenosti, poručila je Brnabić.
Kaže i da je veoma važno da radnu grupu čine predstavnici države i predstavnici medijskih i novininarskih udruženja, te ocenjuje da su dijalog i jačenje poverenja još jedan rezultat ove saradnje.
Cilj su najveći strandardi medijske slobode i medijske scene, a koji su u skladu sa međunarodnom praksom i standardima, rekla je prenijerka i dodala da su medijske reforme važne zbog čitavog društvo, "kako bismo mogli da idemo dalje".
Profesionalne konsultacije, koje će se na skupu u Novom Sadu odvijati danas i u utorak, pozdravio je i šef misije OEBS Andrea Oricio, uz napomenu da je reč o ključnoj fazi izrade strategije u kojoj će se kroz debatu profesionalaca i eksperata kritički sagledati 50 strana u koje je uloženo puno rada i napora.
31. decembar je krajnji rok za izrada medijske strategije, rekao je predsednik radne grupe za izradu Medijske strategije Dejan Stojanović, dodajući da je radna grupa analizirala stanje u oblasti javnog informisanja u nekoliko oblasti, a da će nakon današnje debate uobličiti predlog strategije.
Posle uvodnog izlaganja, usledile su predavanja i predstavljanje različitih tema iz oblasti medija i javnog informianja uopšte.