Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Tajne uspešnog salonskog biznisa

16.12.2018. 16:50 16:54
Piše:
Foto: Lesja Karić, vlasnica uspešnog kozmetičkog salona Foto: privatna arhiva

Na nedavno održanoj konferenciji za kozmetičare IPBI najupečatljivije je bilo upravo predavanje organizatorke ovog događaja Lesje Karić koja je kroz svoju životnu priču, ali i temu „Tajne uspešnog salonskog biznisa“ otkrila ženama preduzetnicama kako da osnuju svoj salon i da ga održe u kriznim periodima.

- U januaru i februaru je uvek loša zarada u kozmetologiji i ja kroz predavanje nudim alate pomoću kojih saloni mogu da uzmu novac sad u decembru, a da vezuju klijente za dolaske u januaru i februaru. Da tripliraju zaradu u decembru da bi mogli da prežive januar i februar. To je poluautorsko predavanje, deo mog iskustva, ali i obrazovanja u tom polju - rekla je Lesja koja je na predavanju zaista navela konkretne akcije i postupke pomoću kojih je ona sama osnovala svoj salon, potom Estetsku akademiju Atelier, časopis za modeliranje i dizajn noktiju, Međunarodni šampionat iz modeliranja noktiju Magic and Nails, ali i sopstveni brend Lux Kraft Proffesional nail System.

Lesjin put je bio malo teži, budući da je došla iz Ukrajine, bez znanja srpskog jezika.  

- Došla sam ovde zbog supruga koji je Srbin. Upoznali smo se na zimovanju, rekao mi je da me je sanjao kad je bio mali i da je morao da me oženi. Sve je bilo jako romantično, a onda sam došla ovde, nisam znala jezik, a nisam mogla ni da nostrifikujem diplomu i morala sam da smislim šta ću da radim - priseća se Lesja svojih početaka. - U Ukraijini sam išla u žensku školu, gde su se u to vreme, pored standardnih predmeta, predavali i oni za žene poput štrikanja, heklanja, ali i šminkanja. Tu sam naučila da „budem žena“ i kad sam došla ovde, devojke su primetile način na koji sam sređivala sebe, pa su me zamolile da to učinim i za njih. Odlučila sam da se bavim izradom veštačkih noktiju koji su inače počeli u Ukrajini pa se proširili na Rusiju, tako da sam od tamošnjih predavača pokupila tajne zanata.

Tako je Lesja pronašla pravu metu na tržištu koje se vremenom naglo proširilo.

- Budući da sam tada bila jedna od retkih koje su ovde radile na noktima, puno sam autorskog pridodala. Bila sam jedan od inovatora. Najlakše je uzeti i prekopirati, a danas je to i lako jer postoji instagram i sve može lako da se pronađe, a tada sam morala sama da stvaram. Zato sam o tome znala više nego drugi, jer sam sama stvarala tehnike.

Tako objašnjava Lesja koja je, premda se posao zaista razvio i bio uspešan, osetila da je vreme da ide dalje.

- Jednom sam sedela, turpijala nokte i shvatila da ja više ne mogu to da radim. Ustala sam, ostavila klijenta, sela u kola, zapalila cigaretu, odvezla se do Beograda, okrenula na rampi, vratila se, zatekla klijenta, završila te nokte i rekla: „Ja od ovog momenta više ne primam klijente”. Zadržala sam salon u kome rade moji radnici, a ja sam postala edukator. Osetila sam da sam prešla na viši nivo i postala sam licencirani instruktor.


I odgovornost i hrabrost

- Jednog momenta osetiš da ti je dosta i moraš da ideš dalje; ne volim da pravim kompromise, a ne inspirišu me ni utabane staze i „sigurice“. Imala sam razvijen posao i sve je funkcionisalo, ali nisam bila zadovoljna i odlučila sam da započnem novi ciklus. Ja sam za sve u životu, odluku donela danas, a sutra je sprovela u delo. Imam decu, imam odgovornosti, ali imam i hrabrost, jer slušam sebe i ponašam sam se kako se osećam - objasnila je Lesja Karić, koja danas ima svoj salon i Akademiju.


Lesja smatra da spada u grupu ljudi koji kad nešto urade do kraja, moraju da idu dalje ili će omrznuti to što rade. Nije želela da širi priču nego da je produbljuje, priča Lesja koja je osnovala svoju Akademiju, ali se ni tu nije zaustavila nego je razvila svoj brend proizvoda. 

- Dok sam radila edukaciju shvatila sam da to što ja znam ne mogu da primenim na materijal koji je na tržištu. Nisam htela da se prilagođavam materijalu nego materijal meni. Na sajmu u Bolonji sam pokupila sve kontakte i našla fabriku u Nemačkoj koja mi je napravila moj brend koji prati mene, a ne ja njega. Onda sam taj proizvod prodavala kroz edukaciju - objasnila je Lesja koja je učeći devojke poslu shvatila da joj sve više traže savete o tome kako da vode salon. - U poslednje vreme, moje devojke su me pitale: „Koliko košta kafa sa tobom?”. To su me pitale jer ja nikad nemam vremena, a njima treba moj savet kako da poboljšaju posao i to me je navelo na ideju da se održi predavanje koje bi ih naučilo da prodaju ono što znaju jer ja umem da salon koji propada dignem na viši nivo. Završila sam onlajn Institut za salonski biznis jer sam shvatila da u Srbiji ovog momenta nedostaje ta informacija o načinu na koji ljudi mogu da prodaju to što znaju.

        Snežana Milanović  

Piše:
Pošaljite komentar
Projektom "ONAsnaživanje" 15 žena dobilo novac za biznis

Projektom "ONAsnaživanje" 15 žena dobilo novac za biznis

08.12.2018. 18:49 22:41
IT startapovi predstavili ideje u prvom biznis akceleratoru

IT startapovi predstavili ideje u prvom biznis akceleratoru

07.12.2018. 10:41 10:44
Mama biznis fest i Mamin bazar održani na Spensu

Mama biznis fest i Mamin bazar održani na Spensu

26.11.2018. 11:19 11:24