Branka Parlić nastupila u Splitu
Novosadska pijanistkinja Branka Parlić nastupila je u Splitu na koncertu priređenom u zdanju Mediteranskog instituta za istraživanje života (MedILS).
Program ovog Instituta, pod nazivom ARTScience, u okviru kojeg je priređen koncert Branke Parlić, osmišljen je sa željom da se kroz kulturne događaje, koncerte, izložbe i ostale slične sadržaje, omogući neposredan susret umetnika i naučnika.
Za ovaj koncert Branka Parlić je odabrala dela Filipa Glasa, kompozitora koji zauzima centralno mesto u njenom izvođačkom repertoaru, i kome je, baveći se savremenom umetničkom muzikom 20. i 21. veka, posvetila veliki deo svoje karijere, uz Erika Satija. Izuzetno širokom krugu publike, ne samo s naših prostora, poznate su njene interpretacije upravo Glasovih kompozicija, kao i Erika Satija.
Branka Parlić svirala je Glasovu Etidu za klavir solo – izbor, kompoziciju Dreaming Anjake, kao i Njićita Vortedž Sutra, koju je godinama izvodila za klavir solo, a u ovoj prilici premijerno integralno sa istoimenom poemom Alena Ginzberga. Njegovu poemu kazivala je beogradska glumica i rediteljka Diana Križanić Tepavac, u prevodu Vladimira Kopicla s engleskog jezika.
Inače, Mediteranski institut za istraživanje života, koji postoji deset godina, uvek je pun mladih naučnika i istraživača, kreativnih, multidisciplinarnih profesionalaca, koje MedILS prema svojim glavnim ciljevima, posebno želi da podrži, te su oni svakako poželjna publika u ovakvim umetničkim susretima. Na ovom događaju bilo je stoga spoja raznih umetnosti, pored poezije i muzike, budući da je tokom koncerta i izvođenja Glasove muzike, emitovan video rad Bruna Lovrenčića, koji sadrži umetničke artefakte Marije Marte Topalović, Danice Radman, Zlatka Šumkovskog i Aleksandra Topalovića. U planu je i film o koncertu koji će biti premijerno prikazan krajem godine. Uz to, u atrijumu ovog zdanja bila je postavljena izložba radova umetnika Milana Tepavca Tarina, rođenog, inače, u Somboru.
Pišući opširno o ovom nastupu Branke Parlić, i doživljavajući ga kao vrlo emotivan, osnivač ovog Instituta Miroslav Radman je na njihovom sajtu u jednom trenutku pomenuo „emocionalnu Pandorinu kutiju, koja je otvorena zahvaljujući Glasovoj muzici, Ginzbergovim buntovničkim stihovima, i njihovim izuzetnim inter-
pretatorima Branki Parlić i Diani Križanić Tepavac”. „Publiku su ta osećanja gotovo zatekla i potresla, neke čak dovela i do suza, o čemu svedoči i dug trenutak potpune tišine, pre nego što se prolomio aplauz”, navodi Radman.
N. P-j.