Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

U prvih sedam meseci skoro 12.000 prijava gradskoj inspekciji

18.09.2018. 12:48 12:59
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Gradska uprava za inspekcijske poslove od početka godine do  polovine avgusta primila je gotovo 12.000 poziva, odnosno, kako su iz Uprave precizirali za „Dnevnik“, preko Dispečerskog centra stiglo je 4.445 prijava, dok ih je preko dispečera Komunalne policije zaprimljeno 7.392.

Najviše žalbi odnosilo se na remećenje kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama, trgovinu van prodajnog objekta (nelegalni promet robe), nepoštovanje radnog vremena ugostiteljskih objekata, održavanje higijene površina javne namene (deponije, čišćenje posuda za komunalni otpad), držanje domaćih životinja i pse lutalice, te na prijave u vezi s kontrolom održavanja komunalnih sistema.

Kako navode iz inspekcije, pored tih problema, nadležni su i za prijave koje se odnose na zauzeća površina javne namene, bespravno izvođenje građevinskih radova na postojećim objektima, oštećenje kolovoza i signalizacije kao i prijave vezane za buku privrednih subjekata.

Po navodima iz gradske inspekcije, u proteklom periodu Gradska uprava za inspekcijske poslove, Sektor komunalne inspekcije, Odsek za kontrolu trgovine, u saradnji s Komunalnom policijom, svakodnevno je kontrolisao nelegalni promet robe na javnim površinama u gradu. Tako je tokom ove godine izdato više od 300 naloga za inspekcijski nadzor na teritoriji grada u vezi s nelegalnim prometom robe na javnoj površini. Tokom tih kontrola, kažu u GUIP-u, od nekoliko osoba oduzeta je roba te su Prekršajnom sudu u Novom Sadu podnošeni zahtevi za pokretanje prekršajnog postupka.

Komunalna inspekcija vodi računa o primeni Zakona o stanovanju i održavanju zgrada i propisa donetih na osnovu njega, a koji se odnose na kontrolu korišćenja i održavanja zgrada kao i kontrolu rada upravnika i profesionalnih upravnika stambenih zajednica.

Tako je, po podacima UGIP-a, od početka 2018. godine 450  vlasnika posebnih delova zgrada, odnosno upravnika stambenih zajednica, podnelo prijave inspekciji. Većina prijava odnosila se na neispravnost kućnih instalacija i zauzeće zajedničkih prostorija u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama, i one su rešavane u saradnji s upravnicima stambenih zajednica i organizacijama kojima je ugovorom povereno obavljanje poslova na održavanju zgrada.

Od 1. januara do 14. avgusta ove godine najčešće prijave po kojima je postupila Komunalna policije bile su: kontrola radnog vremena ugostiteljskih objekata, remećenje kućnog reda, kontrola zauzeća površine javne namene, ostavljanje vozila na javnoj površini i izvođenje pasa bez povoca.


Upravnik zgrade prva adresa za žalbe

Iz inspekcije podsećaju na to da, ukoliko se kućni mir remeti u periodima dana kada to nije dozvoljeno, stanar koji je to uočio najpre o tome obaveštava upravnika zgrade, te, ukoliko se time  problem ne reši, obaveštava se nadležna inspekcija. Profesionalni upravnik je dužan da zaprima prijave (nepoštovanje kućnog reda, buka i drugi štetni uticaji u zgradi...) svakim danom u sedmici, u periodu 00–24 časa, dok Komunalna policija izlazi direktno po prijavi građana samo u slučaju da upravnik stambene zajednice nije imenovan ili nije dostupan.   


Po gradskoj odluci, podsećaju iz inspekcije, radno vreme ugostiteljskih objekata za ishranu i piće, koji se nalaze u stambenim zgradama za porodično i višeporodično stanovanje, u poslovnim zgradama, na benzinskim stanicama u gradu, na plovilima i drugim objektima, mogu počinjati rad najranije u 7 sati i raditi najduže do 23 sata radnim danima i nedeljom, a petkom i subotom do 1 sat narednog dana.

„Potrebno je istaći da je na teritoriji grada trenutno sedam objekata na osnovu rešenja Gradske uprave za privredu steklo uslov za tzv. produženo radno vreme, odnosno do 3 časa“, navodi se u odgovorima iz Gradske uprave za inspekcijske poslove.

Novčana kazna od 150.000 dinara izriče se privrednom društvu ili drugom pravnom licu, preduzetnik se kažnjava novčanom kaznom od 75.000, a odgovorno lice u pravnom licu s 25.000.

„Služba komunalne policije je od početka 2018. godine, na osnovu predmetne odluke, postupala 790 puta i u 488 slučaja je izrečana novčana kazna i ispisan prekršajni nalog“, stoji u odgovorima gradske inspekcije, i dodaje se da komunalni policajci, zajedno s policijom i inspektorima kotrolišu rad ugostiteljskih objekata u gradu. Za buku na javnom mestu, van ugostiteljskih objekata, nadležna je redovna policija, kažu u inspekciji.

Od početka godine do polovine avgusta obavljeno je 610 kontrola zauzeća javne površine i tom prilikom izrečeno 212 novčanih kazni, odnosno prekršajnih naloga prekršiocima koji su koristili javnu površinu suprotno nameni, odnosno bez odobrenja, kažu u GUIP-u.

S. Kr.

Piše:
Pošaljite komentar