Plovidba redovna, od septembra radovi na šest tačaka na Dunavu
BEOGRAD: Vodostaj Dunava, Save i Tise u Srbiji je nešto niži, ali nema nikakavih problema niti obustave plovidbe, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Takođe, najavljuju da će u prvoj polovini septembra početi radovi na otklanjanju šest kritičnih tačaka na našem toku Dunava, koji će biti završeni do kraja 2020.
Nakon toga će čitav sektor Dunava u Srbiji ispunjavati najstrože međunarodne standarde, što znači da nećemo imati obustave plovidbe ni u uslovimo izuzetno niskog vodostaja, rekao je Tanjugu pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević.
Šest kritičnih tačaka za plovibu između Beogada i Bačke Palanke su Futog, Susek, Arankina Ada, Beška, Čortanovci i Preliv.
"Plovidba na srpskom delu Dunava, Save i Tise odvija se po normalnim uslovima, nemamo nikakvu obustavu plovidbe niti imamo najavu obustave. Vodostaj jeste nešto niži, što je normalno u ovom periodu godine, ali ne toliko da zahteva obustavu. Još smo iznad granice na kojoj šaljemo upozorenje", rekao je Kovačević.
Komentarišući to što je nizak vodostaj na rekama u Evropi izazvao probleme u rečnom saobraćaju zbog čega su kruzeri ''parkirani'' u Beču čekajući rast vodostaja, Kovačević kaže da se u Austriji, Mađarskoj i Nemačkoj sučavaju sa nešto nižim vodostajem na Dunavu, ali ni tamo nije došlo do zvanične obustave plovidbe.
Prema njegovim rečima, tamošnje vlasti su samo zahtevale veći nivo pažnje tokom plovidbe, pa putnički kruzeri obustavljaju plovidbu dok ne bude sve potpuno po predviđenim standardima.
Kovačević dodaje da se prevoz tereta u Evropi nesmetano obavlja.
Kada je reč o projektu za otklanjaje šest kritičnih tačaka, kaže da su izabrani izvođač radova i nadzor i da se trenutno završava administrativni deo za početak projekta.
"Počećemo od kritičnog sektora Futog, koji je i najkritičjniji za plovidbu na čitavom sektoru Dunava, a radovi će trajati dve godine. Imamo ukupno šest sektora, a na tri ćemo graditi hidrotehničke objekte, a na preostala tri radićemo samo bagerovanje, to jest, uklanjanje viška rečnog nanosa", naveo je Kovačević.