Za sekund reklame u Srbiji do 18.000 dinara
BEOGRAD: Tržište reklama u Srbiji vredno je oko milijardu evra, navodi se u istraživnju Ninamedie, koje pokazuje da se svakog dana gledaocima TV programa prikažu 2.362 različite reklame, a u zavisnosti od TV stanice udeo plaćenih reklama i spotova u odnosu na ukupan emitovani program razlikuje se skoro dvostruko.
Najveći broj spotova emitovali su TV Pink- 93.148, TV Prva - 80.542, O2 TV -71,707, TV N1- 59.502, RTS 1 - 50.160.
Sekund reklame na RTS ispred Dnevnika 2 košta 8.000 dinara, ispred kviza Slagalica hiljadu dinara manje, dok je sekunde ispred filmova i serija koje se emituju posle 23 časa, 1.500 dinara, preneo je portal Kamatica.
Za gostovanje od tri minuta u emisiji "Beograde, dobro jutro" Studija B staje 40.000 dinara.
Na TV Pink sekund reklame u "Nacionalnom dnevniku", kao i serijama koje se emituju u terminu od 20 i 21h košta 18.000 dinara, dok je na sekund u seriji koja se emituje od 19 sati 16.000 dinara, stoji u cenovniku iz 2017.
Istraživanje, takođe, pokazuje da se prehrambena industrija na osnovu broja emitovanih spotova, kao i u ukupnom trajanju najviše reklamira, potom slede sektori farmacije i trgovine koji su se ipak oglašavali upola, dok se finansijski sektor nalazi tek na šestom mestu, a nakon njega slede mediji, medicina, kućna hemija.
Kako portal Kamatica saznaje najduže reklamno vreme u odnosu na ukupan program, skoro 12 procenata, što bi u praksi značilo da od 100 sekundi emitovanog programa, 12 sekundi je namenjeno reklama ima TV Pink. Nešto malo manje od toga imaju TV Prva i TV O2, dok je na programu TV N1 i TV Happy to nešto više od sedam procenata.
Najmanji udeo reklamnog bloka ima RTS 1 sa 5,46 procenata, u odnosu na ukupno emitovani sadržaj, pokazalo je istraživanje agencije Ninamedia.
"Zvančni cenovnici su jedna kategorija, a rabati i tržište sasvim druga. Tako da, procenjenu vrednost samih oglasa nemamo, jer su ukupne cene koštanja znatno manje nego kao kada bi se računale jednostavno metodom cena za sekundu, pa pomnoženo sa brojem sekundi", objašnjava Gavrilo Tomić, direktor sektora analiza medijskog sadržaja u Ninamediji.
On još i dodaje da se sekunde za reklame najčešće kupuju preko agencija, na kompenzaciju ili asignacijom (to je poseban oblik izmirivanja obaveza), a dominantno učešće na našem tržištu imaju tri agencije.
TV Prva na osnovu broja emitovanih sekundi reklama je na prvom mestu sa 1.854.867 sekundi reklamnog bloka, a potom slede TV Pink, TV 02, Happy, N1 i RTS 1.