Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Umro bivši šef Fijat Krajslera Serđo Markione

25.07.2018. 12:18 17:27
Piše:
Foto: Tanjug

TORINO, CIRIH:  Doskorašnmji izvršni direktor "Fijat Krajsler automobila" (FCA) Serđo Markjone umro je u bolnici u Cirihu nakon što je posle operacije desnog ramena doživeo srčani zastoj, a po uključivanju na aparate i infarkt, navodi torinska "Stampa".

Navodi se da su uz 66-godišnjeg Markjonea u sobi ciriške Univerzitetske bolnice bili supruga Manuela Batecato i sinovi Alesio i Tajler."Stampa" navodi da je Markjone primljen u tu bolnicu pre tri nedelje i predviđan mu je samo kratki period oporavka posle operacije. 



Nakon prve faze oporavka, usledila je iznenadna komplikacija zbog koje je došlo do srčanog zastoja.Markjone je prebačen na reanimaciju, gde je priključen na mašine za održavanje u životu. Prilikom reanimacije, doživeo je i infarkt koji je doveo do prirodne smrti.Prema izvorima "Stampe" iz ciriške bolnice, tumor nije bio uzrok Markjoneove smrti.



Markjone je bio čovek koji je sa ivice bankrota spasao dva legendarna autoproizvođača iz Torina i Detroita.Torinski list naziva ga globalnim menadžerom koji je odveo "Fijat" u budućnost i naglašava da je upravo "globalno" reč koja najbolje definiše ono što je oličavao Markjone.



"Desilo se, nažalost, ono čega smo se pribojavali. Serđa, čoveka i prijatelja, više nema", saopštio je predsednik Upravnog odbora FCA i šef "Ferarija" Džon Elkan, omiljeni unuk legendarnog Đanija Anjelija, čija porodica i dalje drži "Fijat" pod svojom kontrolom.



Markjone je Elkanu i novom izvršnom direktoru Majklu Menliju ostavio FCA grupaciju bez ikakvog duga, sa očekivanih četiri milijarde evra u kasi na kraju ove godine, kao i plan razvoja koji je izneo prošlog juna, a koji predviđa 45 milijardi evra investicija do 2022. godine i 25 novih modela automobila.



Kada je pre skoro 5.500 dana kao relativno malo poznati menadžer kanadsko-italijanskog porekla preuzeo kormilo "Fijata", situacija je bila sve samo ne ružičasta. 



Jednu od prvih prezentacija onoga što namerava da uradi sa gigantom iz Torina te 2004. izveo je pred analitičarima koristeći kao muzičku podlogu pesme Bobija Mekferina, afroameričkog džez muzičara čije pesme imaju primese repa.



Džez je, kao i kuvanje i kvalitetna vina, spadao u Markjoneove strasti. Tu su se ubrajali i brzi automobili, pre svega naravno marke "Ferari", ali i pored novca koji mu je donelo uspešno upravljanje prvo "Fijatom", a potom i FCA, nije se razmetao preteranim luksuzom, pa je zabeleženo da nikada nije posedovao jahtu.



Čini se da su ipak najveća strast bili menadžerski uspesi, a najveći je izveo u januaru 2009. kada je potpisao prvi ugovor o preuzimanju 35 odsto vlasništva 



"Krajslera", ne potrošivši pritom ni evro iz kase torinske firme. Nakon izbijanja svetske finansijske krize nekih pola godine ranije, administracija tadašnjeg predsednika SAD Baraka Obame očajnički je tražila spasioca za veliku američku automobilsku marku koje se bukvalno raspadala. Spasioca je Obama pronašao upravo u Markjoneu.



Blumerg podseća da je Markjone "Fijat" s ivice bankrota uspeo dovede na Njujoršku berzu, gde se 13. oktobra 2014. godine oglasilo zvono koje je oznažilo berzanski debi kompanije "Fijat Krajsler automobili NV", sa sedištem u Londonu.



Markjoneu je, po stupanju na čelnu poziciju u Fijatu, deset godina pre toga predata kompanija koja je izgubila više od šest milijardi evra u 2003. On je, međutim, do 2005. godine vratio na staze profita, uspevajući da od "Dženeral motorsa" dobije dve milijarde dolara na ime raskidanja alijanse, otpuštajući hiljade radnika, uvodeći nove modele, i smanjujući vreme za izlazak novih modela na tržište na samo 18 meseci sa ranije četiri godine.



Uspeo je da vrednost Fijat uveća za više od deset puta kroz restrukturiranje auto-poslovanja i razdvajanje aktiva. Najveće takvo razdvajanje se dogodilo 2015. godine kada je Ferari uspešno lansirao akcije na Milanskoj berzi.



Veliku ulogu odigrao je i u dolasku ili povratku torinskog giganta u Kragujevac, pa je tako kompanija "Fijat automobili Srbija" osnovana je 2008. godine u partnerstvu sa Vladom Srbije, a u proleće 2012. Markjone je lično prisustvovao početku rada pogona u Šumadiji u kojima je započela serijska proizvodnja modela "fijat 500L".



Serđo Markjone rođen je 1952. godine u Kjetiju, u italijanskom regionu Abruco, a sa 14 godina emigrirao je u Kanadu sa ocem Končecijom koji je bio karabinjer i majkom Marijom. Nakon teških godina prilagođavanja na strani jezik i okruženje, uspeo je da diplomira iz čak tri oblasti, prvo je završio filozofiju, potom prava, a onda i ekonomiju. 



Prve važne menadžerske uspehe ostvario je u Švajcarskoj gde je njegov talenat u ozdravljivanju kompanija koje su upale u krizu primetio Umberto Anjeli, mlađi brat osnivača "Fijata", koji ga je i preporučio upravi u Torinu.



FCA je u subotu, nakon sastanaka upravnih odbora ove grupacije, kao i "Ferarija" i "CNH indastrijala", objavio da se Markjoneovo zdravstveno stanje, nakon neočekivane komplikacije tokom oporavka od operacije ramena u Švajcarskoj, značajno pogoršalo i da on "neće biti u stanju da se vrati na posao". 



Na funkciji u FCA zamenio ga je Majk Menli, koji je u kompaniji bio zadužen za "Džip", izvršni direktor "Fijata" postao je Luis Kamileri, a na čelu "CNH indastrijala" umesto Markjonea našla se Suzan Hejvud.

Piše:
Pošaljite komentar
Markione smenjen, Englez Majk Menli novi šef FCA

Markione smenjen, Englez Majk Menli novi šef FCA

21.07.2018. 18:41 18:44