Završen tradicionalni Belocrkvanski karneval
U nedelju je završen tradicionalni Belocrkvanski karneval na kojem je prikazano niz izložbi različitog sadržaja, pozorišnih i plesnih produkcija, animacija, nastupa uličnih svirača, promocija knjiga, filmskih projekcija, koncerata horske, instrumentalne, yez i vokalne solističke muzike.
Već treći put zaredom, na manifestaciji je učestvovao i tenor Nikola David, koji je resitalom priređenim u Narodnom muzeju, uz klavirsku saradnju Ljubice Grujić započeo i obeležavanje 25 -godišnjice svog umetničkog rada.
Pokrenuta na operskoj i koncertnoj sceni Novog Sada, u kom se školovao, a potom nastavljena u mnogim gradovima Nemačke, Davidova dvoipodecenijska karijera danas u prvom redu obuhvata, posle završenih jevrejskih studija u Potsdamu, njegove različite aktivnosti kao kantora u Minhenu i Štutgartu i asistenta na Univerzitetu Eslingen, ali sadrži i još vrlo živu i posvećenu koncertnu delatnost. Kao i prošle godine, Nikola David je s velikim uzbuđenjem i emotivnošću otvorio koncert u svom rodnom gradu, i ovog puta podsetivši svoje poštovaoce na njihovu sugrađanku, veliku opersku umetnicu Melaniju Bugarinović, čije ime i zasluge s ponosom pronosi, kao jedan od prvih stipendista Fonda „Melanija Bugarinović“.
Muzicirao je onako kakvog ga znamo i pamtimo: uzneseno, uneseno, veoma doživljeno i dikcijski jasno (bez obzira radi li se o italijanskom, nemačkom ili ruskom jeziku), pleneći visokom osećajnošću i plastičnošću svake muzičke misli i fraze, i razume se, lepotom svog, sada već zrelog, nosivog i sočnog, ali i još uvek, prepoznatljivo prijatnog glasa. Njegovo odlično poznavanje pevačkih tehnika, pravilne akcentuacije reči, kao i izbalansiranosti s klavirskom deonicom koju je znalački, i s velikim iskustvom rada s vokalnim umetnicima i poznavanja literature izvodila Ljubica Grujić, Davidova dugogodišnja saradnica, bili su u funkciji dobro osmišljene dramaturške putanje ponuđenog programa i različitih karakteristika izraza koje je ovaj duo predstavio tokom 14 tačaka.
Nikola David se s belocrkvanskom festivalskom publikom oprostio, do skorog ponovnog susreta, dva dana kasnije, na godišnjem koncertu gradskog hora „Bella Musica“ (naslovljenom kao „Muzika za sva vremena“). S ovim je horom, u prepunoj sali Centra za kulturu, pevao kompozicije Jenka, Bajića i drugih srpskih autora, ali i čuvene starogradske i narodne pesme, kao i popularne pesme pisane u njihovom prepoznatljivom duhu.
Marija Adamov