OkoTVoko: Voldemort, Kej-Paks i Ahil
Ako ste se pitali koje su emisije najgledanije u junu, zelena boja koja vlada na većini televizora svako popodne do kasno uveče, i pokazuje da se i u toj kući gleda Svetsko prvenstvo, jasno govori o sportskoj groznici koja trese našu zemlju.
Među prvih deset najgledanijih emisija čak sedam su fudbalske utakmice, a na listi najboljih ubedljivo vodi prvi meč naše reprezentacije, s Kostarikom. Sledi utakmica iz naše grupe Brazil-Švajcarska, a potom infarkt meč komšijskih rivala Portugala i Španije. „Ruska bajka“, specijalna emisija posvećena Svetskom prvenstvu, uspela je da se udene na četvrto mesto, a od nesportskih emisija u prvih deset plasirala se „Slagalica“ na peto, i Dnevnik 2 na osmo mesto
U situaciji u kojoj glavninu gledalaca i oglašivača odvlači Javni servis, i to za praktično specijalizovani program, komercijalne televizije prinuđene su da primene drastične mere. Tako je pre neki dan TV Hepi, u Jutarnji program, i običnim danima vazda na ivici skandala, treša i tabloidnog, dovela ni manje ni više nego – vidovnjake.
Otkud vidovnjaci na televiziji, kada je to zakonom zabranjeno, pitanje je kojim bi trebalo da se pozabave i Regulatorno telo za elektronske medije i glavni urednik TV Hepi Milomir Marić. Još 2009. godine, naime, tadašnja Republička radiodifuzna agencija uputila je zahtev kablovskim operaterima u Srbiji da u roku od tri dana prestanu da distribuiraju kanale koji u programskom sadržaju daju prostor vračarama, vidovnjacima i samozvanim prorocima koji na taj način ostvaruju profit zasnovan na lakovernosti gledalaca, preteći im prekršajnim prijavama. Od tada do danas pojaviše se rupe u Zakonu o javnom redu i miru, naročito u onom delu u kojem je propisano da proroci, gatare i vidovnjaci na TV mogu samo u okviru zabavnog programa. Tako su ovi potonji, posle kraće pauze, dobili priliku da se provuku do ispred kamera, koristeći svaku šansu da reklamiraju svoju rabotu.
Kada se tome doda da nam izbor sportskog programa praktično diktiraju kladionice, koje su po vokaciji institucije za samozvane proroke-selektore, a barataju ljudskom pohlepom u kombinaciji s okušavanjem „sreće“, jasno je da je skretanje pažnje bilo koje televizije na Mundijal recept koji će komercijalnoj televiziji omogućiti da, makar na trenutak, dosegne gledanost za oglas više.
A ako vas još uvek interesuje šta su nam u sportsko-fudbaskom smislu prorekli vidovnjaci, evo kratkog sadržaja: uspećemo, nećemo uspeti, Švajcarska ide dalje, ali nikako Švajcarci, svi će da izginemo na terenu, samo što će da se posvađamo, reprezentacija Srbije ima povoljne tranzite (nažalost, ne novčane), ali to ništa ne valja, rekao oktopod zvani medved ruski mačak Ahil. I pobediće Rusi zvani Brazilci koji se prezivaju na Šaćiri.
Da li su kontaktirali Voldemorta Kej-Paksa ili one vračare iz bajboka, nije nam poznato.
Ivana Vujanov