Egzit Fondaciji „Novi Sad 2021” uštedeo više desetina miliona dinara
NOVI SAD: Procenjena vrednost od promocije Novog Sada i Srbije zahvaljujući Egzit festivalu u protekle dve decenije iznosi više od 200 miliona evra.
Zahvaljujući turistima, koji su boravili u vojvođanskoj prestonici zbog festivala na Petrovaradinskoj tvrđavi, u gradsku kasu slilo se više od 150 miliona evra. Na osnovu konkursa „Usluge marketinga i promocije Projekta ’Novi Sad 2021 – Evropska prestonica kulture’”, na kojem je učestvovao, Egzit je uspeo da uštedi više od 50 miliona dinara budžetu Fondacije „Novi Sad 2021”. To je postignuto na osnovu nenaplaćenih usluga, kao i popusta koje su, zbog kredibiliteta brenda Egzit, u stranim medijima ostvarili, navodi se u njihovom saopštenju. Zahvaljujući Egzit fondaciji, promocija i oglašavanje realizovani su u 27 zemalja sveta, uključujući i Veliku Britaniju, Nemačku, Francusku, Sloveniju, Hrvatsku i brojne druge. Po zvaničnim podacima Turističke organizacije Novog Sada i Republičkog zavoda za statistiku, u gradu je u prvih šest meseci ostvareno 30,5 odsto više noćenja nego u istom periodu prošle godine, a prednjače upravo turisti iz zemalja i gradova u kojima je promocija bila najintenzivnija.
Nakon što je krajem 2015. prihvatila da preuzme zamrlu kandidaturu, Egzit fondacija stavila je na raspolaganje Gradu svoje najbolje kadrove, kontakte u međunarodnim krugovima, kao i novac, da bi pokušala da ostvari nemoguće – da za manje od godinu nadoknadi višegodišnji zaostatak u kojem je bila kandidatura Novog Sada za Evropsku prestonicu kulture, navodi se u saopštenju. Osvajanjem titule, formirana je „Fondacija 2021”, koja je u ime Grada počela realizaciju jednog od najznačajnijih projekata u istoriji Novog Sada.
Egzit je, zahvaljujući svojim, duže od decenije građenim odnosima i kontaktima širom sveta, uspeo da i s ograničenim sredstvima, uz popuste, realizuje zapaženu marketinšku kampanju. Iako po zvaničnom cenovniku za oglasni prostor u uglednom britanskom visokotiražnom listu „Dejli mejl” treba izdvojiti 36.000 evra, Egzit je, zahvaljujući dugogodišnjoj saradnji s tim čuvenim svetskim novinama, isti oglas dobio za 3.900 evra, što je gotovo deset puta manje.
U toku osmomesečne promocije objavljeno je više od hiljadu priloga na televiziji, radiju i u štampanim medijima, kao i više hiljada priloga na internet portalima.
Oglašavanje na društvenim mrežama na više od 20 svetskih tržišta animiralo je deset miliona potencijalnih posetilaca Novog Sada. Proizvedeno je i više stotina video-formata, TV i radio-reklama, video-snimaka, dok je audio, foto i video tim ispratio i obradio više od 100 programa Evropske prestonice kulture.
Iako to javnom nabavkom nije bilo predviđeno, Egzit tim je besplatno realizovao internet prenos za devet programa, koje je uživo pratilo oko 300.000 ljudi. Zakupljeno je i više stotina lokacija na otvorenom, bilborda i „city lightova” i LED bilborda. Takođe, odštampano je više od 25.000 postera i 275.000 flajera, što je 225.000 više u odnosu na tenderom predviđenu količinu.
Osim toga, preostalo je, odnosno nije povučeno, 3.600.992 dinara iz budžeta odobrenog za promociju.
U nekim zemljama regiona rađene su i opsežne bilbord-kampanje, gde su takođe ostvarene velike uštede, pa je, primera radi, u Hrvatskoj, zbog višegodišnje saradnje s Egzitom, ostvareno 70 odsto popusta.
Izveštaj o realizovanoj promociji Fondacija „Novi Sad 2021” će objaviti naredne sedmice na sajtu Evropske prestonice kulture novisad2021.rs.
S. K-č i J. V.