Zakerberg: Lažne vesti se širile preko naloga u Makedoniji
VAŠINGTON: Tokom prošlogodišnjih izbora za predstavnika Alabame u američkom Senatu koristili smo posebne alatke za otkrivanje lažnih naloga, koji su širili lažne vesti i pronašli smo da je mnogo naloga kreirano u Makedoniji, rekao je u intervjuu za Si-En-En izvršni direktor Fejsbuka Mark Zakerberg.
Isti alati korišćeni su, prema njegovim rečima, kako bi se identifikovali ruski botovi i ruski potencijal u navodnom mešanju Rusije u predsedničke izbore u SAD 2016. godine.
Ima još mnogo posla kako bismo otežali državama kao što je Rusija da se mešaju u izbore, da osiguramo da „trolovi“ i drugi ljudi ne mogu da šire lažne vesti, rekao je Zakerberg.
Zakerberg je izjavio da je siguran da „neko pokušava da ometa“ novembarske izbore za Predstavnički dom Kongresa SAD i Senat.
Siguran sam da neko pokušava. Siguran sam da je ovo druga verzija onoga što su Rusi radili 2016. godine, šta god to bilo. Siguran sam da rade na tome, rekao je Zakerberg u intervjuu za Si-En-En.
Zakerberg je rekao da Fejsbuk ove godine planira da poveća do 20.000 broj ljudi zaduženih za bezbednost u toj kompaniji.
On je naglasio da je spreman da svedoči u vezi sa nelegalnim prikupljanjem podataka s Fejsbuka pred američkim Kongresom, „ukoliko je to ispravna stvar“.
Ono što pokušavamo da uradimo je da pošaljemo osobu iz Fejsbuka sa najviše znanja (pred Kongres). Ukoliko sam to ja, bio bih srećan da odem, rekao je Zakerberg.
Izvršni direktor Fejsbuka kaže da je naučio iz svojih grešaka i da će pokušati da isto proširi na svoju kompaniju i zajednicu.
Zakerberg se juče oglasio, posle nekoliko dana tišine, i priznao greške, najavivši bolju zaštitu podataka korisnika nakon skandala s curenjem ličnih podataka više od 50 miliona korisnika.
On je na svom nalogu na Fejsbuku napisao da ta kompanija ima „odgovornost“ da zaštiti podatke korisnika, dodajući da „ako to ne možemo onda ne zaslužujemo da vam budemo na usluzi“.
Kompanija Fejsbuk izgubila je oko 37 milijardi dolara nakon skandala s curenjem ličnih podataka više od 50 miliona korisnika.
To je uplašilo investitore, pa je vrednost akcija Fejsbuka pala za oko sedam odsto, prenosi Si-En-En.
Pad vrednosti akcija usledio je pošto su američki zvaničnici pozvali na istragu zbog toga što su lični podaci 50 miliona ljudi sa Fejsbuka prikupljeni i zloupotrebljeni bez odobrenja.