Rukotvorine Aleksandra Topića postale modni trend
NOVI SAD: Raznolikost koja ga karakteriše neprestana je inspiracija za mladog Aleksandra Topića, koji više od šest godina veoma uspešno kreira i prodaje raznobojne leptir-mašne i bedževe sa simpatičnim natpisima.
Sveže ideje i pristup radu crpi zahvaljujući neprestanom stremljenju ka različitim strastima, budući da se taj kreativni mladić bavi grafičkim dizajnom i dizajnom modnih dodataka, a priliku da se ostvari i kao umetnik dobio je na Akademiji umetnosti, gde trenutno pohađa master studije crtanja.
Njegovo ime postalo je brend, i to najpre zahvaljujući šarenim leptir-mašnama, koje su pre nekoliko godina ponovo zaživele i postale pravi modni trend, posebno za one koji su smeliji u oblačenju.
Po Topićevim rečima one više nisu neočekivani modni detalj, već opcija za dobar stil, a iz njegove dizajnerske „mašine” izašlo je između 2.000 i 3.000 leptir-mašni i oko 400 njihovih modela.
Do sada sam uradio šest kolekcija leptir-mašni, ali više ne mogu da planiram tako obimne zadatke jer materijal koji se plasira putem interneta ima kratak momenat primanja pažnje i brzo se traži nešto sveže i novo, kaže naš sagovornik, i dodaje da zbog toga što sve leptir-mašne i bedževi ne privuku jednaku pažnju, mora dodatno da se trudi i uloži sve da bi promovisao one koji nisu dobro prošli.
To je, rekao je naš sagornik u nastavku, gubljenje vremena pa se se prilagodio internetu i njegovom ritmu.
Zbog toga sada radim male serije, odnosno komplete koje pravim za neke posebne prilike, kao što je Nova godina, Dan zaljubljenih i tome slično, kaže Topić.
Aleksandar je svoje leptir-mašne i bedževe najpre prezentovao i prodavao isključivo putem interneta, a zlatna tačka njegovog uspeha bila je 2011. godina, kada su društvene mreže doživele ekspanziju. On ih danas, osim u virtuelnom svetu, prodaje i u „Unikatnom kutku” i „Miša koncept store” prodavnici u Novom Sadu, u dve beogradske radnje i jednoj u Pančevu.
Osim bedževa i leptir-mašni, Aleksandar dizajnira čestitke i cegere, a iza njegovog rada krije se još desetak ljudi koji mu u realizaciji ideja i projekata pomažu.
On ima poverenje u njih, kao i oni u njega, stoga su svi oni veoma organizovani i prate jedni druge u izradi svakog proizvoda.
Plasiranje robe na internetu nije problem, za razliku od realnosti, gde ja, ali i dizajneri poput mene, nailazimo na zatvorenost većih trgovinskih lanaca i nezainteresovanost malih radnji, objašnjava Topić.
Kako dodajnje, posao mu uvek opstaje na internetu, i smatra da je to pravi izbor za mlade koji imaju neke ideje i žele nešto da započnu.
Tu se može opipati puls javnosti i videti ima li zainteresovanih za to što radite. Društvene mreže mi daju priliku da vidim kakve su reakcije javnosti, a s druge strane, i prostor za direktnu prodaju, poručuje Topić.
Njegove leptir-mašne jednako kupuju i žene i muškarci, a do sada su se kao najprodavanije pokazale one s printom „Star vorsa”, kosmosa, tufnicama i pepito dezenom. Najbolja prodaja je u novembru i decembru, uoči praznika, ali i na proleće, pred venčanja i mature, a, kako nam je rekao mladi dizajner, tinejdžeri su najsmeliji kupci i njima je gotovo svaki print i model „kul”.
Naš sagovornik objašnjava da je do sada uradio i pet kolekcija bedževa, koji su za njega mali univerzum, preinspirativan za intervencije jer, kako kaže, na malom prostoru može toliko toga da se kaže.
Kada radim bedževe, gledam da to odiše energijom jer i na tako malom prostoru može nešto da se desi, zaigra i pošalje poruku, a s toliko malo se danas može pokazati stav, kazao je Aleksandar, dodajući da noseći maleni bedž s određenim natpisom možemo predstaviti sebe.
V. Bijelić