Atlantik: Neto dobit lane uvećana za 69,2 odsto
BEOGRAD: Atlantik Grupa je u 2017. godini ostvarila ukupan prihod od prodaje u iznosu od 711 miliona evra, što je za 3,9 odsto više u odnosu na godinu dana ranije, saopšteno je iz te kompanije.
Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 78 miliona evra i za 22,7 odsto je veća, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla 69,2 odsto na 37 miliona evra, navodi se u saopštenju kompanije.
Protekla godina je bila i izazovna i izuzetno uspešna za Atlantik Grupu. Rasli smo gotovo bez izuzetka po svim stavkama i kriterijumima, i ne jedino u brojkama, izjavio je predsednik Uprave Atlantik Grupe, Emil Tedeski.
Kako dodaje, kompanija je ojačala sopstvene brendove i distribuciju dezinvestiranjem najvećeg dela proizvodnje za treće strane, osnažen je fokus na brendove i pokrenute su brojne aktivnosti za efikasniji pristup zapadnoevropskim tržištima.
S jednim od naših najinternacionalnijih brendova iskoračili smo i na perspektivno američko tržište. Naš uspeh prepoznaje i stručna javnost pa je Atlantik i u 2017. primio nagradu Zagrebačke berze za transparentnost i kvalitet upravljanja odnosima s investitorima, dok nas je priznanje krovne svetske organizacije stručnjaka za upravljanje ljudskim resursima, HRO Today, za promovisanje dobre prakse u ovom području, svrstalo u vrh evropskih kompanija, naveo je Tedeski.
Izuzetni rezultati ostvareni su na krilima rasta sopstvenih brendova i distributivnog poslovanja, a rasla su i sva najveća tržišta Atlantik Grupe.
Takođe je prvi put krajem 2017, uprkos izazovima u okruženju, objavljena korekcija očekivanja profitabilnosti naviše.
Svi ključni brendovi povećali su ili zadržali tržišno učešće, a Argeta je, nakon Austrije prošle godine, postala tržišni lider i u Švajcarskoj.
Prvi kvartal 2017. obeležen je naporima vezanim za stabilizaciju Agrokora, koji je najveći regionalni maloprodajni partner Atlantik Grupe, a iako je prihod od prodaje Agrokora pao više od 15 odsto u odnosu na 2016., taj pad je više nego kompenzovan rastom prodaje ostalim kupcima, pa je u prošloj godini na tržištima Srbije, Hrvatske i Slovenije ostvaren rast od čak 5,1 odsto.
Među tržištima sa najvećom stopom od 23,1 odsto je raslo tržište Rusije i ZND-a, a u regionu Hrvatska 7,5 odsto i Srbija 3,5 odsto, navodi se saopštenju.