IŽS: Radnici čvora Kosovo Polje nisu višak
BEOGRAD: Proces modernizacije i reformisanja železnice koji se sprovodi u poslednje tri godine odvija se uz zajednički rad Vlade, poslovodstva železničkih kompanija i zaposlenih, a rezultat toga je uređenije i efikasnije poslovanje ovih firmi i više od 200 kilometara modernizovanih pruga, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Samo takvim, zajedničkim radom, možemo ostvariti ono što smo zajedno postavili kao cilj, a to su efikasna i konkurentna preduzeća, spremna da realizuju infrastrukturne projekte vredne 10 milijardi evra, navodi se u saopštenju.
Zaposleni su partneri u tom procesu i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je od samog početka insistiralo da oni budu informisani i uključeni i kad je reč o prioritetima za investiranje i o svim drugim procesima koji se odvijaju na železnici, uključujući i racionalizaciju broja zaposlenih, navodi se u saopštenju.
Zahvaljujući tome, prva faza reformisanja železnice sprovedena je uspešno i pohvaljena od strane svih relevantnih domaćih i međunarodnih institucija.
"Na isti način ušli smo i u nastavak reformi, zbog čega verujemo da će rezultat biti efikasnije poslovanje železnice, uz zaštitu prava radnika u procesu restrukturiranja, posebno vodeći računa o zaposlenima koji žive na teritoriji Kosova i Metohije", navodi se u saopštenju.
"Infrastruktura železnice Srbije" saopštila je večeras da su radnici čvora Kosovo Polje koji žive na teritoriji Kosova i Metohije i koji su radno angažovani potrebni železnici i oni nisu višak.
"Radnici koji nisu radno angažovani, a žive na teritoriji Kosova i Metohije, biće prebačeni u preduzeće Železnice Srbije a.d., dok će zaposleni koji nisu radno angažovani, a već dugo godina žive na teritoriji centralne Srbije, biti tretirani sa posebnom pažnjom prilikom realizacije drugog kruga socijalnog programa", navodi se u saopštenju Infrastruktura železnice Srbije.
U saopštenju se navodi da „Infrastruktura železnice Srbije" neće radnike sa prostora Kosova i Metohije ostaviti na ulici i bez rešene egzistencije.
"Dogovor sindikata i poslovodstva železnice, sa kojim su radnici u nekoliko navrata upoznati, podrazumeva i da zaposleni čvora Kosovo Polje ravnopravno učestvuju u procesu rešavanja viška zaposlenih na bazi dobrovoljnosti, odnosno sticanjem jednog od uslova ostvarivanje prava na penziju", navodi se u saopštenju.
Takođe se dodaje da je u dosadašnjem toku reorganizacije posebno vođeno računa o interesima i socijalnom statusu radnika koji žive na teritoriji Kosova i Metohije, a sve odluke u procesu rešavanja pitanja viška zaposlenih donošene su uz učešće zaposlenih i uz poštovanje principa dobrovoljnosti, saopšteno je iz tog preduzeća.
„Infrastruktura železnice Srbije" navodi da je svesno činjenice da su zaposleni na Kosovu i Metohiji gotovo pune dve decenije bili u potpunosti uz svoju državu i posvećeni železničkom pozivu, kao i da su im jedina primanja zarade koje dobijaju od železnice i da će prilikom donošenja bilo kakvih odluka o tehnološkim viškovima sve to biti uzeto u obzir.