Počinje izgradnja još jedne NS bajk stanice
Od vrućina koje su pred nama teško je pobeći, a poznato je da visoke temperature mnogima otežavaju funkcionisanje po gradu, posebno u saobraćaju.
Ipak, Novosađani imaju mogućnost da brzo, lako i jeftino svakog dana stignu od jedne tačke do druge, i tako što lakše podnesu užaren asfalt. Naime, reč je o “NS bajk” sistemu Javnog komunalnog preduzeća “Parking servis” koji postoji u našem gradu već sedmu sezonu. Oko 130 bicikala, svakodnevno je na raspolaganju našim sugrađanima i to na 12 biciklističkih stanica u gradu, dok izgradnje nove počinje sutra.
“Uskoro će biti otvorena još jedna “NS bajk” stanica, na uglu Futoške ulice i Braće Ribnikar, a očekujemo da radovi budu gotovi za mesec dana“, najavljuje rukovodilac Službe za odnose sa javnošću i marketing “Parking servisa” Radovan Jeknić.
Ova stanica će, kao i ostale, biti opremljena sa 14 mesta za bicikle i biće pokrivena video nadzorom.
Ostalih dvanaest stanica se nalaze na Štrandu, kod Spensa, Železničke stanice, Srpskog narodnog pozorišta, univerzitetskog kampusa, kod “ABC” centra na Detelinari, na Bulevaru Jovana Dučića na Novom naselju, kod Doma zdravlja i NIS-a na Limanu 3, kod Pošte u Preradovićevoj ulici u Petrovaradinu, na Beogradskom keju i na uglu ulica Kornelija Stankovića i Milenka Grčića na Detelinari.
“NS bajk sistem koristim vrlo često i jedva čekam april svake godine, kada počinje sezona, jer ta usluga veoma olakšava moj život“, kaže jedan od korisnika Srđan Srđanov.
Dodaje da stanica za iznajmljivanje ima dosta, ali misli da bi bilo odlično kada bi još neki delovi grada dobili stanice.
“Ovaj koncept uz malo truda i rada može da olakša i ulepša život Novosađanima”, smatra Srđanov.
Preduzeće „Parking servis” je, mimo „NS bajk„ sistema, za korisnike sopstvenih bicikala, na raznim lokacijama u gradu postavio preko 700 takozvanih “češljeva” ili držača za bicikle. Na svakom „češlju” mogu se parkirati dva bicikla, a mnoge držače su na nekim mestima postavili na predlog građana.
„Ono što bi moralo da prati razvoj biciklističkog sistema i popularizaciju tog alternativnog prevoza je, pre svega, izgradnja biciklističke infrastrukture, a to znači još kvalitetnih i bezbednih biciklističkih staza“, ističe Jeknić.
Novi Sad i njegovi građani jesu poznati po razvijenoj svesti o biciklizmu, pa tako Srđanov dodaje kako niko ne može da bude ljut i nervozan dok je na biciklu.
“Međutim, u poslednje dve godine, održavanje i obnavljanje bicikala postaje sve lošije. Često se dešava da bicikl koji iznajmim nije bezbedan ili, čak, nije u voznom stanju. Izduvane gume, nezategnute kočnice, pokidan lanac, olabavljen korman... Niko za tih 20 dinara po satu ne očekuje neke posebne bicikle, ali bi bilo dobro da se službe pobrinu da, bar ona vozila koja učestvuji u saobraćaju, budu isoravna i bezbedna”, - tvrdi Srđan.
Iz „Parking servisa” kažu da je za održavanje bicikala zadužena Služba za održavanje parkirališta i biciklana.
“Do sada nije bilo bahatih ponašanja i oštećenja bicikala“, navodi Jeknić i dodaje da se uglavnom radi o sitnim kvarovima koje njihovi radnici blagovremeno otklanjaju.
Kaže da su sve stanice su pod video nadzorom pa i to sigurno utiče na svest i savest onih koji bi možda i uradili nešto neprikladno.
Do sada “NS bajk”, odnosno od 3. aprila tekuće godine, registruje oko 7.000 iznajmljivanja, a urađeno je preko 200 novih korisničkih kartica, te se približavaju broju od 6.000. Bicikli se iznajmljuju po simboličnoj ceni od 20 dinara po satu ili 100 dinara po danu. Stoga „Parking servis” ne ide na profit već na svest građana da treba da koriste taj alternativni prevoz u gradu kako bi manje zagađivali sredinu u kojoj živimo, a ujedno vodili zdraviji život i smanji gužvu u saobraćaju i pritisak na parking mesta kojih svakako nema dovoljno.
L. Radlovački