Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Šta bi Srbi radili u samoupravljajućem automobilu?

03.05.2017. 16:51 16:56
Piše:
Foto: Pixabay

KRANJ: Najveći procenat Srba bi slobodno vreme koje bi im omogućila vožnja samoupravljajućim automobilom, iskoristilo za razgovor sa drugim putnicima, za pisanje poruka ili telefoniranje, kao i za surfovanje internetom.

To pokazuju rezultati zajedničkog istraživanja koje su sprovele kompanije Goodyear i Londonska škola za ekonomiju i političke nauke (LSE)  u 11 zemalja Evrope: Španiji, Češkoj, Nemačkoj, Italiji, Srbiji, Francuskoj, Poljskoj, Belgiji, Holandiji, Švedskoj i Velikoj Britaniji.

Čak 68 procenata ispitanika iz Srbije odgovorilo je da bi za vreme vožnje autonomnim vozilom razgovarali sa drugim putnicima, čime su zauzeli prvo mesto u poređenju sa ostalih 10 zemalja obuhvaćenih istraživanjem, navodi se u saopštenju kompanije Goodyear Dunlop Sava Tires.

I kod većine dodatnih predloženih aktivnosti, Srbi su zauzeli prvo mesto, pošto je 60 procenata odgovorilo da bi to vreme iskoristilo za pisanje poruka ili telefoniranje, 58 procenata bi surfovalo internetom, 40 procenata bi odgovaralo na e-mail, a 27 odsto bi gledalo video materijal.

Drugo mesto, u poređenju sa ostalim zemljama, Srbija je zauzela kada su u pitanju aktivnosti kao što je spavanje (25 odsto) i čitanje (37 odsto). 

Istraživanje o mišljenjima i stavovima vozača o autonomnim vozilima budućnosti  pokazalo je da bi 42 odsto anketiranih tokom vožnje pisalo poruku ili telefoniralo, 37 posto bi surfovalo internetom, 28 procenata bi čitalo, na email-ove bi odgovaralo 27 odsto, spavalo (19%), a gledalo video materijal (18%).

Ispitanici iz Poljske zauzeli su prvo mesto u aktivnostima kao što su spavanje (29 posto) i čitanje (39 odsto), stanovnici Italije dele drugo mesto sa Poljskom kada je u pitanju gledanje video materijala (20%), a Švedska je zauzela drugo mesto kada je u pitanju odgovaranje na email-ove (32%). 

Istraživanje je sprovedeno u sklopu platforme Goodyear ThinkGood Mobility, kombinacijom socioloških alatki: fokus grupa u četiri zemlje i onlajn anketa u 11 zemalja koja je obihvatila oko 12.000 ispitanika.

Piše:
Pošaljite komentar