Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Liftovi u Novom Sadu stariji od 50 godina

13.03.2017. 20:49 13:52
Piše:

radije odlučuju da na poslednje spratove idu peške.

Vlasnik firme „VEGA” d. o .o. Borko Stanković rekao je za „Dnevnik” da su oni zaduženi za servisiranje i kontrolu više od tri stotine liftova u gradu te da se u starijim liftovima bezbednost ljudi dovodi u pitanje.

– Stanje liftova u Novom Sadu je katastrofalno jer su neki od njih stariji od 30 ili 40 godina – a „radni vek” im je do 25 godina – i na njima ništa nije menjano, već su samo popravljani – tvrdi Stanković, dodajući da postoji volja, ali ne i mogućnosti za remont starih liftova jer se oprema za njihovo izdržavanje više ne proizvodi. – Čak i firme koje su u staroj Jugoslaviji kreirale najveći broj liftova po Novom Sadu i Srbiji, više ne postoje.

Međutim, s takvim mišljenjem ne slažu se u Javnom komunalnom preduzeću „Stan”, gde su rekli da je većina liftova remontovana, iako im je prosečna starost više od 50 godina, čime im je, kako tvrde, produžen vek trajanja.

– Naše godišnje kontrole su pokazale da su liftovi u Novom Sadu u solidnom stanju i bezbedni – kazala je za naš list portparolka JKP „Stan” Maja Ravić, objašnjavajući da to preduzeće po ugovoru o održavanju i čišćenju stambenih zgrada servisira liftove u 370 zgrada.

Po Pravilniku o bezbednosti liftova, vlasnik zgrade, odnosno objekta u kojem je lift ugrađen, vlasnik je i lifta, te je dužan da jednom godišnje obezbedi vanredni ili redovan pregled, održavanje i spasavanje ljudi iz lifta. U JKP „Stan” rekli su  da oni taj posao obavljaju uz nadzor Instituta za zaštitu i bezbednost na radu, bez čijeg se mišljenja ne izdaje uverenje o ispravnosti lifta u objektu.

– Osim toga, kontrolu liftova sprovodimo i više puta u toku godine i to po pozivu sugrađana ili samoinicijativno, u svim zgradama u kojima imamo ugovorenu saradnju sa skupštinama stanara – rekla nam je portparolka preduzeća.

Zaposleni u „VEGA” d. o. o. servisu, po rečima vlasnika, ispunjavaju svoju dužnost te mesečno pregledaju liftove za koje su zaduženi.

– Jednom godišnje se radi i kontrola lifta u okviru koje se utvrđuje da li je lift koji se proverava za upotrebu – istakao je vlasnik te kompanije, dodajući da se često dešava da njihovi radnici izlaze nekoliko puta mesečno da popravljaju isti lift jer su, kako je kazao, korisnici bahati, udaraju, šutiraju ili ne koriste lift po pravilima.

Po njegovim rečima, dnevno se obiđe između dvadeset i trideset liftova, kako zbog kvarova, tako i zbog redovnih, odnosno vanrednih mesečnih ili godišnjih pregleda. Borko Stanković nam je objasnio i da su kvarovi češći u zgradama s više desetina stanova u kojima postoji samo jedan lift jer je u njima i frekvencija veća. Najčešći kvarovi su, po godišnjim podacima JKP „Stan”, dotrajale šarke, zbog kojih često vrata ne mogu dobro da se zatvore, pregorele sijalice, neispravni dugmići na tabli, havarije kvaka, držača i obloga zidova i prelomi ogledala. Saznali smo da manje poziva od građana dobijaju zbog kvarova na sajlama, podnicama i drugim delovima kabine.

V. Bijelić

 

Piše:
Pošaljite komentar