Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Vratili rampe i otpravnike

22.02.2017. 20:39 13:52
Piše:

 već su u tim stanicama ponovo zaposleni radnici, odnosno otpravnici vozova koji će se brinuti da prilikom prolaska vozova rampe budu spuštene. Pored toga, vraćena je i svetlosna signalizacija na pružnim prelazima koji se nalaze na državnom putu prvog B reda-15 u Kljajićevu, koji Sombor povezuje sa Kulom i Vrbasom, kao i na prelazu koji se nalazi na samom izlasku saobraćajnice koja ima status državnog puta A red- 107 iz Sombora u pravcu Apatina.



Da li u svetlu predstojećih izbora, ili tek što je pritisak javnosti i lokalnih vlasti u Somboru bio dovoljno jak, bezbednost je vraćena na približno isti nivo od pre postonovogodišnje odluke „Železnica Srbije”, koja je zatekla ne samo meštane, već i, kako se tvrdilo, somborsku lokalnu samoupravu.



Alarm koji je pokrenuo lokalnu samourpavu na aktivizam, kada je u pitanju železnički saobraćaj na gradskom području Sombora, upaljen je još proteklog leta, kada je, izgovarajući se reorganizacijom ali i ekonomskom neisplativošću pružnog pravca Vrbas - Kula - Sombor, nacionalna železnička kompanija ukinula celokupan saobraćaj na ovom pravcu. Ova linija je svrstana među ukupno 18 pravaca predviđenih za trajno gašenje ili prepuštanje na upravljanje i održavanje zainteresovanim lokalnim samoupravama.



Predosećajući da je „prepuštanje na upravljanje i održavanje“ pojedinih pružnih pravaca ekonomski nejakim lokalnim sredinama zapravo samo drugačije definisana eutanazija železničkog saobraćaja na njihovim područjima izvedena po formuli „da se Vlasi ne dosete“, došlo je do ne samo uznemiranja same javnosti, već i do protesta lokalnih vlasti kod viših državnih organa.



Ovaj aktivizam je urodio plodom, pošto se angažovala i Pokrajinska vlada, na čiju su intervenciju ponovo uvedeni polasci na liniji Vrbas - Kula - Sombor, a ovaj deo pruga skinut sa liste „za odstrel“.

Činjenica da je sa nekadašnjih 12, broj polazaka smanjen na sedam, bio je pak razlog za „Infrastrukturu železnice Srbije“ da početkom ove godine otpusti ili na druge poslove premesti radnike sa narečenih železničkih stanica, poskida rampe i zamrači svetlosnu signalizaciju, što je dovelo do burne reakcije javnosti.



Gotovo cinično „opravdanje“ da ovim nije smanjena bezbednost saobraćaja na ukrštanju pruge i kolovoza pronađeno je u obavezama iz Zakona o bezbednosti saobraćaja, po kojem u slučaju nailaska na pružni prelaz vozači motornih vozila i drugi učesnici drumskog saobraćaja imaju obavezu da budu oprezni i propuste železničku kompoziciju, uz podsećanje da „čak“ i mašinovođe moraju povesti računa o tome da li se neko nalazi na pružnom prelazu u trenutku prolaska voza.



M. Miljenović

 

Noću potreban oprez



Kako se moglo saznati, na spuštanje rampe prilikom prolaska vozova na ova dva pravca, ostali učesnici saobraćaja mogu da računaju samo do prvog mraka. Naime, radnici angažovani na železničkim stanicama Kljaićevo i Bukovački salaši rade od 7 do 18 sati, dok će u preostalom delu večeri i noći branici biti podignuti, a odgovornost za prelazak preko pružnog pravca samim tim biti prebačena isključivo na učesnike u saobraćaju i mašinovođe.

 

Piše:
Pošaljite komentar