Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Porez na „jake” automobile po vrednosti, umesto po kubikaži?

19.02.2017. 21:17 13:52
Piše:

umesto prema kubikaži, kako je to sada. U Ministarstvu finansija priprema se nacrt zakona o oporezivanju automobila, dok se istovremeno razmatra kako da se pravedno odredi tržišna vrednost vozila, što bi omogućilo prelazak na oporezivanje po vrednosti a ne po snazi vozila. Inače, vrednost vozila, u slučaju da se primeni kriterijum vrednosti na tržištu prilikom oporezivanja, bila bi procenjivana ili na osnovu Kataloga Auto-moto saveza Srbije ili tako da se umesto postojećih sedam, uvede devet ili više grupa vozila po kubikaži.

U Ministarstvu finansija za Tanjug su rekli da je formirana radna grupa od predstavnika tog ministarstva, Poreske uprave i Ministarstva unutrašnjih poslova koja treba da izradi nacrt zakona za oporezivanje automobila, a očekuje se da on bude završen ove godine. Radna grupa počela je rad, trenutno se analiziraju uslovi za odgovarajuću primenu takvih zakonskih rešenja koja bi trebalo da obezbede blagovremeno utvrđivanje tržišne vrednosti vozila, kojom ne bi bila narušena efikasnost postupka registracije koja sada postoji.

Direktor Centra AMSS-a za motorna vozila Milan Božić smatra da bi rešenje da se vozila oporezuju po vrednosti, koja bi bila procenjivana na osnovu Kataloga AMSS-a, bilo izuzetno dobro i mnogo bolje nego trenutno rešenje.

– Sadašnji sistem je prilično nepravedan jer vozila s istom zapreminom plaćaju isti porez – ističe Božić. – Naoko to izgleda dobro, ali nije. U najvišoj kategoriji, gde su vozila koja imaju više od 3.000 kubika, najjeftiniji automobil u katalogu košta 600.000 dinara, a najskuplji 62 miliona. Taj prvi platiće porez oko 2.000 evra, a sam taj auto, koji je starije proizvodnje, ne vredi ni približno toliko. Kad se radi po Katalogu, odnosno po kriterijumu vrednosti vozila na tržištu, odnos tržišne i kataloške cene vozila stalno se prati, te postoji analiza cena u katalogu i onoga što je realno.

On ističe da u preambuli Kataloga AMSS-a za procenu vrednosti vozila stoji da je to katalog orijentacionih cena. On ne isključuje da će i u tom slučaju biti nezadovoljnih vlasnika, odnosno korisnika Kataloga, jer će prilikom plaćanja poreza mnogi reći da je cena previsoka, a prilikom utvrđivanja štete i naplate u osiguravajućoj kući, reći će da je cena mnogo niska.

Po njegovim rečima, u Katalogu su cene uprosečene te se može pojaviti automobil koji je prešao tri puta više ili tri puta manje od normiranog, odnosno može biti i šest puta veća razlika u kilometraži, a mogu postojati i oštećenja... Tako bi, naveo je Božić, „fijat punto 1,3 turbodizel multidžet” 2008. godište, i posredstvom veb-aplikacije, na koju se oslanja i Poreska uprava prilikom procene vozila kod kupoprodajnih ugovora, njegova vrednost bila procenjena na 334.872 dinara, dok, za to vozilo, cena u oglasima, zavisno od stanja i opreme, varira od 2.200 do 4.000 evra.

Katalog dnevno ažuran

Štampano izdanje Kataloga AMSS, u kojem je više od 80.000 tipova i modela, izlazi dva puta godišnje, a kako je rekao Milan Božić, veb-aplikacija se ažurira praktično na dnevnom nivou. Katalog AMSS-a se ne oslanja na strane kataloge i u njemu se koriste cene koje se dobiju od domaćih uvoznika.

 

Piše:
Pošaljite komentar