Kreativnim idejama do lepše škole
Izložba idejnih rešenja pejzažnog uređenja unutrašnjosti Gimnazije „Svetozar Marković” otvorena je u Svečanoj sali te škole, a tom prilikom autorima tri najbolja
rada uručene su simbolične novčane nagrade. Radovi su nastali povodom konkursa koji je raspisala Gimnazija, u saradnji s Poljoprivrednim fakultetom u Novom Sadu, da bi se ta škola, koja se nalazi u centru grada i okružena je betonom, ulepšala, a đaci bili zadovoljniji i nizali bolje ocene.
– U stalnom naporu da oplemenimo školu tako da bude podsticajno mesto za učenje i rad, odlučili smo se da kroz saradnju s Odsekom Poljoprivrednog fakulteta za pejzažnu arhitekturu raspišemo konkurs kojim bismo omogućili studentima arhitekture i pejzažne arhitekture da na konkretnom primeru vežbaju, uče i budu podstaknuti na kreativnost – rekla je direktorka Gimnazije „Svetozar Marković” Tatjana Vukadinović. – Tema je takva da im je pružila široko polje mogućnosti da primene ono što znaju i što su učili tokom studija. Čini mi se da je to bio zaista plodonosan stvaralački proces za studente – da primenjuju nešto što već znaju kroz teoriju.
Po njenim rečima, konkurs je raspisan letos i pristiglo je više od deset radova, čiji autori nisu samo s Novosadskog univerziteta nego i šire. Studenti Arhitektonskog fakulteta u Beogradu Milenko Obradović i Nemanja Brzaković autori su pobedničkog idejnog rešenja, po mišljenju žirija koji su činili profesori Poljoprivrednog fakulteta i Gimnazije, kao i saradnici škole, a odlikuje se jednostavnošću, funkcionalnošću i primenjivošću. Drugo mesto zauzeo je tim studentkinja Novosadskog univerziteta, koji čine Milica Pantoš, Radenka Kolarov i Jelena Dudaš, dok je treće mesto zauzela nekadašnja učenica „Svetine” gimnazije, a sadašnja studentkinja arhitekture u Milanu Sara Stepanov.
– Drugareva devojka je završila tu školu pa nam je dala neke „insajderske” informacije o tome šta bi ona želela i kako đaci uopšte misle da bi to trebalo da izgleda – kaže član pobedničkog dua Milenko Obradović. – Tako smo iz prve ruke dobili koncept koji smo kasnije razvijali. Ceo naš
projekat bazira se na jednostavnosti – pravci su pojednostavljeni, zone su kvadratne, bez komplikacija, prilagođava se učenicima, ali i drugim korisnicima.
Sara Stepanov, koja je osvojila treće mesto na konkursu, kaže da je rad završila za mesec dana, pri čemu joj je veoma pomoglo to što je znala kako škola „diše”. Sve je počelo tako što joj je profesor na fakultetu predožio da za diplomski nađe neki konkurs u svojoj zemlji.
– Drugarica, koja inače studira pejzažnu arhitekturu, videla je da je u toku konkurs za „Svetinu” gimnaziju – seća se Sara Stepanov. – Ideja mi se svidela jer se projekat odnosi na moj grad i moju školu, a bilo mi je dragoceno i za diplomski.
D. Ristić
Kombinacija dvaju rešenja
Kako je obrazloženo na otvaranju izložbe, žiri je za realizaciju preporučio kombinovanje elemenata prvoplasiranog i drugoplasiranog idejnog rešenja. Ipak, put do primene tih „zelenih” ideja je, kaže direktorka Gimnazije Tatjana Vukadinović, vrlo složen, te se nada da će škola, u saradnji s nekom od gradskih uprava, možda u budućnosti i ostvariti neki od pobedničkih projekata.