Đaci uspešni za katedrom
Dan prosvetnih radnika obeležen je u OŠ „Jovan Popović” tradicionalno deseti put akcijom menjanja rola – u cipele zaposlenih u toj školi uskočili su učenici. Tako nas je u svojoj kancelariji dočekala
nova mala direktorka sa saradnicima, mladim i ambicioznim predavačima, psiholozima i pedagozima.
– Sve ovo je zanimljivo, ali i veoma teško jer direktorka mora sve da drži u malom prstu – smatra učenica sedmog razreda Jelisaveta Žikić, sada u direktorskoj fotelji pomenute škole. – Stanje u našoj školi je super. Deca su poslušna, a škola je renovirana i sređena. Smatram da bi naša direktorka trebalo da bude ozbiljnija, da ne šeta toliko po školi i obilazi časove, već da se više bavi papirima.
Iako gospođica Žikić smatra da je direktorski posao dosadniji nego što je očekivala, njene drugarice-koleginice kažu da se odlično snalazi u svojoj novoj ulozi jer je vredna i drži sve pod kontrolom, a pri tom, što je najvažnije, ima pravedne stavove i voli da govori istinu.
Ipak, u celoj priči pođednako je bitno i to kako su đaci, koji su i bili isključivo đaci, doživeli tu akciju.
– Ovo je lep i zanimljiv način da učenici vide kako je to biti nastavnik, postaviti se u njihovu ulogu, kao i to da nam lekcije i znanje prenesu na lakši način, na način na koji mi deca govorimo – kaže učenica sedmog razreda Nađa Petrić, nadajući se da će sledeće godine i ona imati priliku da se nađe u ulozi nastavnice srpskog jezika ili biologije.
Ni takozvana PePsi služba, koju čine pedagog i psiholog, nije ostala bez novih radnika. Boško Tomić i Miloš Veselinović glumili su pedagoga i psihologa, a njihov „stručni” zaključak je da je akcija protekla u najboljem redu, iako je sve to, u isto vreme, bilo i teško i zanimljivo.
– Interesantno je to kada idemo po časovima, gledamo šta se dešava, ali je teško kada treba da pričate s učenicima i da ih razumete kao odrasla osoba – navodi Boško, dok je Miloš je iskoristio priliku i ispunio želju da pomaže drugima: tako je već imao dva slučaja s đacima koji su imali problem, a uspešno rešavanje ga je navelo na to da misli da je dobar psiholog.
A prava direktorka OŠ „Jovan Popović” Suzana Ilić i ove godine je prezadovoljna i iznenađena reakcijama svojih đaka. Kaže da su se svi brzo prilagodili novim radnim ulogama, što znači da prate svoje nastavnike. Takva praksa im može pomoći da shvate svoje radne zadatke u budućnosti, da se pripreme za životni put, kao i to da istraže na koji način svoj trenutni položaj đaka mogu unaprediti.
L. Radlovački
Foto: F. Bakić
Uče jedni od drugih
Budući da je akcija nastala na inicijativu tri nastavnika OŠ „Jovan Popović” Maje Ilić, Borka Brkića i Aleksandra M. Čiplića, pođednako su važni i njihovi utisci, kao i to koliko su i sami imali priliku da nauče od svojih đaka.
– Akcija je pozitivna iz nekoliko osnovnih razloga – naglašava profesor istorije i građanskog vaspitanja Čiplić. – Najpre, razvija se bolja interakcija između učenika i nastavnika, potom, učenici koji imaju problem s disciplinom, kada se nađu u ulozi nastavnika, shvate da to i nije zahvalna uloga, mogu da vide sebe s našeg mesta.