Od Pančeva do Temišvara novim auto-putem
Izgradnja auto-puta od Pančeva do Temišvara, to jest treće savremene saobraćajnice i koridora kroz Srbiju, ponovo se aktuelizuje.
Taj strateški projekat odobren je pre nekoliko dana na drugom sastanku Zajedničkog odbora za praćenje INTERREG programa IPA između Rumunije i Srbije. Preliminarnim procenama i ocenama, predviđa se da bi prvi kilometri te saobraćajnice značajne za južni Banat mogli početi da se grade za tri godine.
Međutim, pre početka radova mora se sve dobro proveriti. Da li je izgradnja auto-puta od Pančeva do Temišvara isplativa i kako bi ta saobraćajnica mogla izgledati, znaće se posle završetka izrade studije izvodljivosti. Za sada je izvesno da je projekat izrade studije vredan 9,3 miliona evra i planirano je da se većim delom finansira iz IPA programa prekogranične saradnje, uz obavezno učešće obeju država.
„Putevi Srbije” i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i predstavnici resornog ministarstva i institucija u Rumuniji trebalo bi uskoro da potpišu ugovor o sprovođenju tog strateškog projekta.
Kao što je „Dnevnik” već pisao, auto-put Pančevo–Alibunar–Vršac–Temišvar, dug 130 kilometara, deo je ambicioznih planova izgradnje novih saobraćajnica u Srbiji. Trebalo bi da se u Beogradu spoji s Koridorom 11. Italijani, koji u Rumuniji imaju više od 11.000 preduzeća, najviše su zainteresovani za taj putni pravac jer imaju potrebu da se saobraćajno povežu s Lukom Bar u Crnoj Gori.
Izgradnja te deonice predviđena je još Strategijom razvoja železničkog, drumskog, vodnog, vazdušnog i intermodalnog saobraćaja od 2008. do 2015. Našla se i na listi projekata koji su ušli u Generalni master-plan razvoja saobraćaja u Srbiji. Investicionim programom za saobraćajni sektor u periodu od 2009. do 2027. procenjena vrednost izgradnje 92 kilometra auto-puta kroz Srbiju je 570 miliona evra.
Spajanje Srbije i Rumunije auto-putem svakako će doprineti boljoj ekonomskoj saradnji dveju država, kao i privlačenju stranih investitora i u jednu i u drugu zemlju. Banatski koridor svakako bi najviše koristi doneo jugu Banta, kojem nove fabrike i nova radna mesta svakako nedostaju.
D. U.