F1: Rozberg ili Hamilton?
Do kraja ovogodišnjeg šampionata Formule jedan ostale su još četiri trke, a jedna od njih se vozi u nedelju uveče u srcu Teksasa u Ositinu za Veliku nagradu Sjedinjenih Američkih Država.
Među konstruktorima sve je već rešeno, jer je Mercedes bez premca i osvojiće još jedan trofej. U borbi za titulu među vozačima Mercedesov dvojac Luis Hamilton – Niko Rozberg još uvek bije bitku za tron.
I dok je na početku izgledalo da će aktuelni svetski prva Hamilton do još jednog naslova, sada je prednost na strani Rozberga. Nemac je odlično odvezao drugi deo sezone posle letnje pauze zabeleživši četiri pobede (Belgija, Italija, Singapur i Japan), dok je u Maleziji bio treći. Tako je uspeo da prestigne klupskog kolegu i najvećeg rivala i sada pred trku u SAD ima 33 boda prednosti u generalnom plasmanu. Rozberg je do sada sakupio 313, a Hamilton 280 poena.
Glavni akteri za pobedu u Ostinu biće Hamilton i Rozberg, a njihove greške “loviće” ostatak karavana. Najbliži dvojcu Mercedesa je Australijanac Danijel Rikardo iz Red Bula na trećem mestu sa 212 bodova, koji je uspeo da slavi u Maleziji i tako bar na trenutak prekine dominaciju Mercedesa. Luis Hamilton je pred trku u Ostinu rekao da „nema više čuvanja karata” i da će krenuti na sve ili ništa u pokušaju da odbrani titulu.
- Vraćamo u Sjedinjene Američke Države, koje su mi kao drugi dom. Obožavam zemlju i obožavam stazu u Ostinu. Imam sjajne uspomene, dobio sam tamo tri od četiri trke, a prošle sezone sam obezbedio titulu. Ostalo je još 100 poena za osvajanje i idem na svih 100. Daću sve od sebe, nema više karata i aduta za skrivanje, to je to, idem punom brzinom. Važno je i to da smo obezbedili titulu konstruktora, pa je bar jedan deo pritiska skinut, a svi u padoku su srećni – rekao je Hamilton.
Niko Rozberg kaže da ne oseća pritisak pred kraj sezone. On pre svega želi da ispravi greške koje je napravio prošle godine u Ostinu i da se približi tituli.- Prošle godine nije bilo tako dobro za mene, izgubio sam titulu, ali radujem se povratku tamo i prvi zadatak koji imam je da ispravim greške od tada. Samo razmišljam o što boljoj trci. I o vremenu. Nadam se da nećemo imati vreme kao prošle godine. To ne bi bilo dobro - rekao je Rozberg.Ali može se desiti i da pored svega toga Britanac ne uspe da odbrani naslov. I za to se Hamilton već spremio, jer je izjavio da će „muški” podneti eventualni gubitak šampionske titule.
- Sve je moguće. Ne možete da osvojite sve titule, setite se velikih šampiona koji su gubili titule. To je deo igre – rekao je Hamilton.
Trostruki svetski prvak rekao je da će „nastaviti dalje” ako izgubi titulu i da se nada da će se sledeće godine vratiti jači. Dodao je i da je imao mnogo problema sa pouzdanošću Mercedesovog bolida ove godine, pošto su problemi sa motorom uticali na rezultate u četiri trke, kao i da bi verovatno vodio u generalnom plasmanu da tih problema nije bilo. Hamilton je naveo da je u pet trka loše startovao, što ga je koštalo pozicija, u poređenju sa tri Rozbergova loša starta i da je na tom problemu radio sa svojim timom.
Trka za Veliku nagradu SAD vozi se večeras od 21 čas po našem vremenu.
G. M.
Verlajn pregovara sa Fors Indijom
Karavanom se širi vest da bi Paskal Verlajn mogao da zameni Nika Hilkenberga u timu Fors Indije. Nemac je otišao u Reno, a na njegovom mestu u Fors Indiji već je viđen talentovani zemljak.
Ali, on ima keca u rukavu zato što je osvajao DTM šampionat sa Mercedesom, pa je Mercedes uz njega obećao bolji motor ekipi Fors Indije, što bi moglo i da presudi u transferu 21-godišnjeg vozača. Ono što je sigurno je da će u Fors Indiji sledeće sezone biti Serhio Peres.
Vozači traže kaznu Ferštapena
Vozač Red Bula našao se u neprijatnoj poziciji na sastanku vozača u Ostinu. Tokom ove sezone moglo se čuti da je nekoliko vozača upitilo javne kritike na agresivan stil vožnje Maksa Ferštapena, kada Holanđanin prilikom defanzivnog manevra koristi više vozačkih linija što nije dozvoljeno.
Sada se pojavio još jedan problem, a to je što Holanđanin nije ni tokom sastanka pokazivao poštovanje prema starijim kolegama. Na sastanku u ostinu ovo pitanje su ponovo pokrenuli Roman Grožan, Luis Hamilton, Sebastijan Fetel i Kimi Raikonen, koji je imao izlaganje od punih tri minuta na ovu temu.