Od sada – jedinstvena cena taksi prevoza
Novom gradskom odlukom o taksi prevozu propisani su određeni novi uslovi koje će prevoznici morati da ispune, a koji se tiču nekih ključih problema na koje novosadski taksisti već godinama ukazuju,
kao što su jedinstvena cena ili optimizacija broja vozila. Odluka bi, kako kaže zastupnik Udruženja „Taksi maksi” i član Radne grupe za unapređenje taksi prevoza u Novom Sadu Josip Kopestinskij, trebalo danas da se nađe u „Službenom glasniku”, a na njoj je rađeno čak tri godine.
– To je prva takva odluka koja je u skladu sa Zakonom o drumskom sabraćaju – kaže Kopenstinskij. – Ona pokriva nekoliko ključnih tačaka, kao što uslovi o tome ko ima pravo da se bavi taksi prevozom. Takođe, sada više ne postoji minimalna cena za taksi prevoz, nego jednstvena cena, što znači da će svi taksisti morati da voze po istoj ceni, što je vrlo bitno za građane.
Odluka, po rečima našeg sagovornika, daje i ispekcijskim organima nova oruđa za bolju kontrolu, a novo je i to što će se od sada cene vožnje usklađivati jednom godišnje. Podsetimo, sadašnji cenovnik nije menjan četiri godine. Druga ključna stavka Odluke je, po rečima našeg sagovornika, optimizacija taksi prevoza u Novom Sadu, po kojoj će Grad na svakih pet godina angažovati stručnu službu da odredi optimalan broj taksi vozila.
– Ipak, dabismo izbegli zabune, to se neće primenjivati dok Ustavni sud ne prihvati tu odredbu. To ne znači da iko gubi pravo na rad, već da će ubuduće, ko god želi da taksira, morati da podese zahtev ili da se stavi na listu čekanja dok se ne uprazni mesto, odnosno dok neki taksista ne ode u penziju ili prestane da taksira iz nekog drugog razloga – objašnjava Kopenstinskij.
Kako su nam rekli iz Gradske uprave za saobraćaj i puteve, akt kojim se uređuje cena usluge u okviru taksi tarife na teritoriji Grada biće donet u roku od 30 dana od stupanja Odluke na snagu. Po novoj odluci, potrebno je i da taksi vozilo bude registrovano po mestu sedišta tog prevoznika, s registarskom oznakom koja sadrži latinična slova „TDŽ“ na zadnje dve pozicije. Osim toga, kako kažu iz Uprave, Odlukom je propisan i izgled krovne oznake koja služi za identifikaciju taksi vozila.
Donošenjem Odluke o taksi prevozu putnika, pomoću znaka za identifikaciju, a to je izgled krovne oznake, lako će se identifikovati svi oni taksisti koji nisu uskladili svoje poslovanje s odredbama ove odluke i kao takvi neće moći obavljati taksi delatnost na teritoriji grada Novog Sada, kažu iz Gradske uprave za saobraćaj i puteve.
Svi taksisti dužni su da usklade svoje poslovanje s odredbama nove Odluke u roku od tri meseca od dana njenog stupanja na snagu. U suprotnom, inspektori i komunalni policajci ovlašćeni su da podnesu zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izdaju prekršajni nalog. Kako kažu iz Gradske uprave za saobraćaj, predstavnici taksi udruženja bili su uključeni u izradu akta, a svoje predloge i sugestije su iznosili na radnom telu koje je obrazovao gradonačelnik.
D. Ristić
Ujedinjeni u zahtevima
Podsetimo, novosadski taksisti su već neko vreme ujedinjeni u zahtevima da Grad donese Odluku o taksi prevozu. Time se uređuje ta oblast prema Zakonu o prevozu u drumskom saobraćaju na novosadskoj teritoriji.
Siva zona veliki problem
Kako kaže Josip Kopenstinskij, divljih taksista u gradu je relativno malo, a mnogo veći problem su oni u sivoj zoni, odnosno oni koji imaju dozvolu za rad, ali voze po cenama koje sami sebi odrede. Osim toga, on skreće pažnju i na problem linijskih taksista, koji, kako kaže, nisu legalni. Ipak, on se nada da će primenom novog Zakona o drumskom saobraćaju i nove Odredbe i ti problemi biti bliže rešenju.