Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Karlovčani u društvu najboljih

11.10.2016. 21:21 09:06
Piše:

Na najvećem evropskom takmičenju za društveno preduzetništvo, namenjenom studentima „Social Impact Award“, koje je drugi put održano u Srbiji,

jedna od četiri nagrade za preduzetničke projekte otišla je u ruke timu studenata s Visoke škole strukovnih studija za menadžment i poslovne komunikacije MPK iz Sremskih Karlovaca. Ekipa sastavljena od studenata Nataše Milenkovski, Đorđa Petrovića, Vojina Jovičića, Dušana Ubiparipa, Jovana Blanuše, s predavačem Goranom Ostojićem na čelu, nagradu koja se sastoji od hiljadu i po evra početnog kapitala za pokretanje biznisa, odlazak na međunarodnu konferenciju u Beč i mentorsku podršku stručnjaka, dobila je za projekat „Studenti zajednici”, čija suština je ekspres-restoran s dostavom hrane za stara lica na teritoriji Sremskih Karlovaca i okoline.

– Na ideju o otvaranju takvog restorana došli smo nezavisno od ovog takmičenja, tokom nastave prošlog zimskog semestra – objašnjava predavač menadžmenta hrane i pića i savremene ugostiteljske opreme na MPK-u Goran Ostojić. – Mi smo prvobitno zamislili mali ekspres-restoran koji bi imao mogućnost dostave hrane na kućnu adresu jer je to nešto što nedostaje Sremskim Karlovcima uzimajući u obzir strukturu stranovništva, da bismo tu ideju, prijavivši se za ovo takmičenje za društveno preduzetništo, razrađivali i usvaršavali. Razrada ideje trajala je šest meseci i rezultirala nagradom, kojoj se, moram priznati, nismo nadali.

Za potrebe takmičenja i svog projekta, koji je u međuvremenu naišao na široku podršku u lokalnoj zajednici, taj šestočlani tim bio je u obavezi i da sprovede i istraživanje tržišta. Kako kaže Ostojić, od velike koristi su im bili podaci koju su dobili od Crvenog krsta, Udruženja penzionera, Saveza invalida rada, a potom i sama podrška ideji koju projekat zagovara. Anketiranje koje su sproveli među potencijalnim korisnicima usluge dostave na kućnu adresu obroka iz menija koji su osmislili, pokazalo je da za tako čim postoji znatno interesovanje u Karlovcima.

Na završnici takmičenja, na sajmu održanom krajem septembra u Beogradu, karlovački tim je, kao uostalom i ostali finalisti, prezentovao prototip svoje ideje. U ovom slučaju to je bila sarma zapakovana u ambalažu koja omogućava dopremanje i transport do korisnika.

– Istraživanje je pokazalo da su ljudi najzainteresovaniji za obroke koji sadrže povrće i meso, odnosno za jela „na kašiku” – kaže Ostojić. – Na meniju budućeg restorana bila bi takva jela, a naši proračuni su pokazali da bismo sa stotinak obroka dnevno osigurali stabilnu proizvodnju.

Dodelom nagrade u Beogradu, obaveze pobedničkih ekipa se nisu završile. Naprotiv, pred karlovačkim studentima i njihovim profesorom je tromesečni period intenzivnog rada na osnivanju samoodrživog udruženja građana, odnosno malog društvenog preduzeća čija pretežna delatnost bi bila ketering. Taj posao podrazumeva i obezbeđivanje prostora za pripremu obroka, kreiranje svih ketering usluga, jelovnika, testiranje kod krajnjih korisnika, afirmaciju usluge...

Već krajem oktobra ih čeka put u Beč, na konferenciju kojoj će prisustvovati sve pobedničke ekipe iz Jugoistočne i Centralne Evrope, što će biti dobra prilika za razmenu iskustava i znanja.

Projekat „Studenti zajednici” u biti sadrži i socijalnu komponentu. Predviđa pripremu obroka koji neće biti skupi i besplatnu dostavu starijim sugrađanima, kao i osobama s inaviliditetom.

– Mislim da je godinu dana realno vreme da projekat zaživi – kaže Ostojić. – Postoji zainteresovanost za takvu uslugu, radeći na projektu, stekli smo određene sponzore, studenti su voljni da nastave da rade na toj ideji, ostalo je samo da sve dovedemo do kraja.

Z. Milosavljević

Od ideje do prihoda

Organizator takmičenja u Srbiji je organizacija „Razlivalište”, u saradnji s Ministarstvom omladine i sporta, „Koka-Kola HelenikomSrbija”, Erste bankom Srbija, Erste fondacijom i Impact Hubom, a uz podršku „Smart kolektiva”.

Social Impact Anjard nagradu su 2009. godine ustanovili Univerzitet za biznis i ekonomiju iz Beča i Impact HUB-a. Veliki uspeh projekta odražava se u činjenici da je 60 odsto prijavljenih ideja implementirano, dok 35 odsto njih ostvaruje prihode. U 2016. godini, kroz program Social Impact Award u deset zemalja prošlo je 3.800 učesnika i prijavljeno je 460 ideja.

 

Piše:
Pošaljite komentar