Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Kolosek neophodan luci

12.08.2016. 18:02 11:39
Piše:

BAČKA PALANKA: Direkcija za izgradnju opštine Bačka Palanka zajedno sa lokalnom samoupravom pokrenula je nekoliko projekata koji mogu da doprinesu bržem razvoju

 ove sredine sa oko 55.000 stanovnika. Kao veliku prednost ovde ističu postojeću luku na obali Dunava koja je od vitalnog značaja za ovdašnje fabrike, ali je i adut za privlačenje novih investitotra i zapošljavanje.



- U saradnji sa Klasterom transporta i Sekretarijatom za privredu Vlade AP Vojvodine uspeli smo da Bačka Palanka bude „ucrtana“ na međunarodnoj karti kao jedan od šest mogućih logističkih centara na toku Dunava kroz Srbiju - kaže Miroslav Sićević, direktor Direkcije . – Logistički centri predstavljaju modernu koncepciju strateškog poslovanja multinacionalnih kompanija širom sveta. To su prostori na kojima se organizuje pretovar i transport, ali tu su i objekti u kojima se vrši skladištenje sirovina i gotovih proizvoda, gde se sklapaju proizvodi od dopremljenih delova prema zahtevima kupaca kao i sama proizvodnja.



Bačka Palanka svojim geostrateškim položajem, u poslovnom smislu, ima niz komparativnih prednosti i skoro sve preduslove za organizaciju jednog ovakvog centra. Nedostaje samo železnički industrijski kolosek u luci, što je jedan od osnovnih uslova. Međutim, odlukom Vlade Republike Srbije o racionalizaciji železničkog saobraćaja predviđeno je ukidanje oko 800 kilometara lokalnih pruga koje se ne koriste ili su neracionalne. Nadležni u Bačkoj Palanci kažu da se to odnosi i na deo pruge od Gajdobre do Bačke Palanke.



Doduše, naglašavaju da te pruge neće biti ukinute ako, na primer, lokalne samouprave ili neko treći preuzme upravljanje tim prugama. - Železnički industrijski kolosek koji bi vodio do Luke sa ražirnom stanicom jedino je što nedostaje u Bačkoj Palanci kako bi se na jednom mestu objedinile mogućnosti rešenog vodnog, putnog i železničkog transporta - dodaje Sićević. - Intenzivno sarađujemo sa Železnicama Srbije po ovom i drugim za opštinu važnim temama. Vrlo smo blizu dogovora o uvođenju industrijskog koloseka u Južnu radnu zonu – Luka Bačka Palanka.



Organizovali smo niz radnih sastanaka sa predstavnicima preduzeća Železnica Srbije kod nas i u Beogradu. Očekujemo dolazak direktora AD Železnice i Infrastrukture i razvoja Železnica Srbije kako bi sa predsednikom naše Opštine Branislavom Šušnicom usaglasili potrebne korake na realizaciji dogovorenog.



Neophodni koraci koji se podrazumevaju su: izrada studije o opravdanosti uvođenja industrijskog koloseka u Južnu radnu zonu, kao i definisanje najoptimalnije trase ulaska pruge u luku. Takođe, potrebno je izraditi idejno rešenje, odnosno projektnu dokumentaciju, a za ovo je potrebno obezbediti sredstva iz domaćih i međunarodnih fondova, pa se tek onda može prići realizaciji ovog za razvoj ovog dela Bačke bitnog projekta.



M. Sudžum





 

Piše:
Pošaljite komentar