Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

„Utvu” ukočili „Pjađo”, Iračani, neizvesnost...

21.03.2016. 19:45 13:33
Piše:

– Radnici pančavačke fabrike „Utva avio-industrija” dobili su ovih dana decembarsku platu, a kada će dobiti januarsku još uvek se ne zna – kaže za „Dnevnik” predsednik Sindikata metalaca Vojvodine

 i prvi sindikalac te fabrike Slobodan Kostić. – Muke 250 zaposlenih nastale su zbog toga što italijanska kompanija „Pjađo”, koja je u vlasništvu „Mubadale”, nije platila „Utvi” urađeni posao vredan 200.000 dolara.On dodaje da novac duguje i iračka kompanija za održavanje aviona „lasta” i helikoptera „Mi-17” za isporučene delove.

– Postoji obećanje da će januarska plata biti isplaćena tokom meseca, a ako ne bude tako, radnici će morati obustaviti proizvodnju. Mi u ovom trenutku ne radimo punim kapacitetom, trenutno posla ima za 150 radnika na nekoliko sitnijih poslova, ali imamo najava da bi se za dva meseca kapacitet mogao popuniti i da svi imaju posla. Međutim, sada smo „ni na nebu, ni na zemlji” i zbog toga se i plašimo 31. maja, kada ističe zaštita. Ukoliko se do 31. maja ne reši šta će biti s nama, nas od 1. juna više neće biti – kaže Kostić.



Naš sagovornik dodaje da se mnogo očekivalo od obećanja da će „Utvu” preuzeti „Jugoiimport SDPR”, u čijem strateškom zagrljaju fabrika posluje, u dogovoru s resornim ministarstvom odborane, ali je cela priča zastala.

– Ne vidimo u čemu je problem i šta sprečava da se ono što je bilo najavljeno ostvari. Ovako, svakog dana očekujemo da će se pojaviti interesenti za popisane i na licitaciju stavljene fabričke mašine, što je učinio stečajni upravnik jer su potraživanja samo beogradskog preduzeća „Janko Lisjak” 11 miliona dinara.



Sudski izvršitelji su nam svakodnevno gosti i to se, koliko mi je poznato, događa samo nama jer po propisima, imovina namenskih preduzeća ne može biti popisivana. Zaposleni očekuju nove ugovore i nove poslove, ali za sve nam treba dozvola. Imamo mogućnost da s izraelskom kompanijom koja radi za „Boing 777” sklopimo posao za narednih osam godina, ali pre toga mora da bude završena i stavljena u funkciju hala, ali je i to sada neizvesno – objašnjava Kostić.



Prvi sindikalac „Utve” tvrdi da su radnici zabrinuti i uplašeni, ne samo zbog toga što im kasni plata već i šta će biti s fabrikom i hoće li država do 31. maja odlučiti koji je korak najbolji i na koji način će se sačuvati to pančevačko preduzeće, ali i deo namenske industrije Srbije.

– Jasno je da je sve u rukama države i da mi sami ništa ne možemo.



Pogotovo ne možemo ništa ulagati jer novac nemamo. Nama mnogi duguju, ali i kada se to naplati, nije dovoljno za ulaganje. Očekujemo da nas neko uzme za strateškog partnera ili da se izvrši dokapitalizacija pa da pokrijemo halu, koja će nam omogućiti posao za narednih osam godina. Tada bi posao imali i svi zaposleni, a mogli bismo zapošljavati i nove radnike. Nadam se da je državi jasno da do 31. maja treba doneti konkretne odluke jer u suprotnom, od juna možemo staviti katanac – zaključuje Kostić.



LJ. Malešević

 

Poletanje „sove”



– U maju ili junu poleteće novi „Utvin” avion „sova” – najavljuje Kostić, dodajući da od njega na tržištu zaposleni očekuju mnogo i da veruju da će njegovo „uzletanje” značiti za njih nove poslove.

Inače, „sova” je najnoviji adut srpske vazduhoplovne industrije, odnosno poboljšana verzija aviona „utva 75”. Avion je namenjen za sportsko letenje, obuku pilota, a može nositi do 200 kilograma naoružanja, i to bombe, rakete ili kontejnere s mitraljezima. Avion je širokog civilnog i vojnog spektra upotrebe s relativno pristojnom cenom. 

 

Piše:
Pošaljite komentar