Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Pare spremne, a „Žeželj” još na suvom

17.03.2015. 19:42 20:34
Piše:

I Novi Sad i Pokrajina obezbedili su novac za nastavak izgradnje Žeželjevog mosta u Novom Sadu, a po navodima iz Uprave za kapitalna ulaganja AP Vojvodine, sada je na Ministarstvu

građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da odredi način na koji će taj novac biti uložen u novi most. Naime, Pokrajinska vlada u ponedeljak je ponudila dva načina prenosa novca iz pokrajinskog budžeta u izgradnju mosta, nakon što je početkom godine Fond za kapitalna ulaganja ugašen, a pravni naslednik, Uprava za kapitalna ulaganja, postala direktni budžetski korisnik.

Prvi predlog uključuje Pokrajinu, Upravu za kapitalna ulaganja, Novi Sad i Ministarstvo građevine, a drugi, umesto pomenutog ministarstva, uključuje Republiku i Železnice Srbije. Stoga, kažu u Upravi za kapitalna ulaganja, što pre Ministarstvo građevine odluči o modalitetu prenosa novca, pre će novac stići do izvođača radova.

A novac, kako kažu i u novosadskom Zavodu za izgradnju grada i u Upravi za kapitalna ulaganja, nije problem. Izvršna direktorka ZIG-a Olivera Simović izjavila je da je Novi Sad obezbedio novac kroz program ZIG-a, a konkretno, ove godine namenjeno je 50 miliona dinara na osnovu osnovnog ugovora, dok je za dodatne radove izdvojeno 120 miliona, odnosno trećina njihove vrednosti. Drugu trećinu plaća Pokrajina, a njihova cena od oko tri miliona evra, čini trećinu prvobitnog zahteva izvođača radova špansko-italijanski konzorcijum AZVI. Upravo finansiranje tih dodatnih radova trenutno koči nastavak izgradnje naslednika Žeželjevog mosta.

I novosadski ZIG i Uprava za kapitalna ulaganja u odgovorima „Dnevniku“ izneli su podatke o do sada uloženom novcu u 45,4 miliona evra vrednom projektu, napomenuvši da njegovo finansiranje ni u jednom trenutku nije bilo sporno. Pošto je Evropska unija finansirala izgradnju čelične konstrukcije s 26,2 miliona evra, ostalo je nešto više od 19,1  miliona evra kao obaveza Novog Sada i Pokrajine, koji to finansiraju preko ZIG-a i Uprave za kapitalna ulaganja. Taj ugovor potpisan je 25. januara 2011. godine. Tako je Novi Sad do sada u novi most uložio oko 311 miliona dinara, dok je Pokrajina do danas isplatila gotovo 590 miliona dinara.

Iz Uprave za kapitalna ulaganja  APV zaključuju da, ukoliko Ministarstvo građevine usvoji bilo koji od dva ponuđena predloga, odgovornost za trošenje novca u nastavku izgradnje mosta neće biti na pokrajinskoj administraciji, „što je još jedna potvrda da Pokrajina nije i neće nikada ni biti kočničar projekta od najvećeg interesa ne samo za građane Novog Sada i pokrajine Vojvodine, nego i cele Srbije i ovog dela Evrope“.

S. Krstić

 

Devenport: Mnogo kasni

Šef Delegacije EU u Srbiji Majkl Devenport izjavio je da je bitno da se pronađe konkretan način za finansiranje izgradnje Žeželjevog mosta u Novom Sadu.

Davenport je rekao da je o tom projektu razgovarao s predsednikom Pokrajinske vlade Bojanom Pajtićem i gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem. EU je, naveo je on, već uložila više od 20 miliona evra u taj projekat.

– Nažalost, on mnogo kasni, ovaj deo koji ne finansira EU ima neke tehničke poteškoće. Mislim da zajedničkim naporima možemo prevazići te probleme – rekao je Devenport novinarima na sajmu projekata koje finansira EU – „EU i Srbija na delu”.

Piše:
Pošaljite komentar