Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

DIREKTOR OLIMPIJSKOG CENTRA „JAHORINA“ DEJAN LJEVNAIĆ ZA „DNEVNIK“ Priča o viziji, inovacijama i tradiciji

07.12.2024. 17:12 17:21
Piše:
Izvor:
Dnevnik
Александар Арсеновић и Марија Нишић
Foto: Aleksandar Arsenović i Marija Nišić

Olimpijski centar „Jahorina“ protekle zimske sezone, koja je trajala 127 dana, zabeležio je čak 239.217 posetilaca, odnosno, 1.775.683 prolaza kroz njegove instalacije.

Kako za „Dnevnik“ priča direktor OC „Jahorina“ Dejan Ljevnaić, rast posetilaca i prometa rezultat je kontinuiranog unapređenja usluga i atraktivnosti, te su u tom periodu čak 83 dana postojale promotivne akcije i popusti do 70 odsto, što je privuklo još veći broj gostiju. On ističe da su, uprkos izazovima klimatskih promena, zahvaljujući modernom sistemu za veštačko osnežavanje i „SnowFactory“ tehnologiji, obezbeđeni stabilni snežni uslovi i kvalitet staza, što je ispunilo očekivanja posetilaca. Budući da je infrastruktura dodatno unapređena, Ljevnaić s optimizmom gleda na predstojeću sezonu, koja zvanično počinje 12. decembra, te očekuje nastavak trenda rasta posetilaca. 

Александар Арсеновић и Марија Нишић
Foto: Aleksandar Arsenović i Marija Nišić

Kako biste ocenili poslovni uspeh Olimpijskog centra „Jahorina“ u poslednjih nekoliko godina i koji su ključni faktori koji su tome doprineli? 

– Poslovni uspeh OC „Jahorina“ u poslednjih nekoliko godina predstavlja rezultat strateškog planiranja, inovacija i izuzetne saradnje unutar tima.  Ipak, srž našeg uspeha leži u ljudima, našem timu. Zaposleni OC „Jahorina“ su srce i pokretačka snaga svih naših inicijativa. Kroz timski rad, predanost i stalnu želju za unapređenjem, uspeli smo da ostvarimo naše ambiciozne ciljeve. Na Jahorini smo stvorili nešto što prevazilazi samo skijalište, moderan ski centar koji sa ponosom nosi olimpijski brend. Ovo nije samo planina, ovo je priča o viziji, inovacijama i tradiciji koja spaja prošlost i budućnost. Svaki detalj, od infrastrukture do sadržaja, osmišljen je da Jahorinu postavi na mapu najpoželjnijih zimskih destinacija, kako u regionu, tako i u svetu. Naša vizija bila je da Jahorinu transformišemo u prepoznatljivu destinaciju tokom cele godine, i ponosno mogu reći da smo u tome uspeli. Za naš uspeh važna je i implementacija sistema veštačkog osnežavanja, koji nam omogućava kontinuiranu skijašku sezonu bez obzira na klimatske izazove, kao i razvoj noćnog skijanja na 12 kilometara osvetljenih staza. Pored toga, kontinuirano radimo na povezivanju skijališta Balkana kroz inicijativu „Jedan region, jedno tržište, jedan skipass“ koja doprinosi promociji regionalnog turizma i povećava konkurentnost u globalnim okvirima. 

Александар Арсеновић/Директор Дејан Љевнаић
Foto: Aleksandar Arsenović/Direktor Dejan Ljevnaić

Cene karata nepromenjene

I ove zime, uprkos inflaciji, odlučili da zadržimo cene ski karata na prošlogodišnjem nivou – rekao je Dejan Ljevnaić. –  Zahvaljujući fer i transparentnom sistemu prilagođavanja cena koji smo uveli, pune cene karata važe samo kada su sve staze i instalacije dostupne. Nastavljamo sa apelima na ugostitelje i hotelijere da prate naš primer i usklade svoje cene kako bi Jahorina bila pristupačnija širem krugu posetilaca.

Koji su infrastrukturni noviteti koji očekuju skijaše ove sezone? 

– Protekle godine uložili smo značajna sredstva u unapređenje infrastrukture. Otvoren je novi ski lift „Trnovo“ i izgrađene su nove staze, uključujući i četvrti poligon „Ogorjelica“. Povećali smo broj osvetljenih stubova za noćno skijanje. Završili smo projekte vodosnabdevanja i izgradili veštačko jezero kapaciteta 30.000 metara kubnih, čime smo osigurali kvalitetno osnežavanje staza. 

Kako uspevate da odgovorite na izazove klimatskih promena? 

– Pravovremena priprema staza je ključni deo našeg odgovora na izazove klimatskih promena i garantuje kvalitetno skijanje na Jahorini. Priprema počinje mnogo pre početka sezone i uključuje celogodišnje aktivnosti – zatravljivanje terena, koje pomaže u očuvanju podloge i smanjenju erozije, pravljenje rezervi snega, kao i njegovo pravilno skladištenje i čuvanje kako bi se obezbedila stabilnost u nepovoljnim vremenskim uslovima. Kontinuirano pratimo i implementiramo najnovije tehnologije za proizvodnju snega, što nam omogućava da ostanemo korak ispred klimatskih izazova. Naša ulaganja u napredne sisteme, poput „SnowFactory“ tehnologije, doprinose tome da skijaške staze budu optimalno pripremljene i dostupne tokom cele sezone. Klimatske promene su globalni izazov na koji nijedno skijalište ne može direktno da utiče, ali se odgovornim poslovanjem i inovativnim rešenjima trudimo da obezbedimo sigurnu skijašku sezonu. Investicija u veštačko jezero Skočine omogućava nam da osnežavanje sprovedemo efikasno i na vreme, čime produžavamo sezonu i unapređujemo kvalitet staza.

Александар Арсеновић и Марија Нишић
Foto: Aleksandar Arsenović i Marija Nišić

Da li ćete organizovati akcije besplatnog skijanja i donacije ski opreme za decu? Kakve akcije su osmišljene za decu ove sezone?

– Naša akcija „1.000 skija za našu decu“ se nastavlja, a sa ponosom mogu reći da smo do sada premašili taj broj. Dokle god postoji interesovanje, ova akcija će trajati i smatram je vrhuncem moje karijere u ski industriji koja traje više od 17 godina. Nema lepšeg osećaja od toga da vidite osmeh na licima dece dok prvi put staju na skije. Želeo bih da je nešto slično postojalo i kada sam bio dete, možda bi me motivisalo da se profesionalno oprobam u ovom sportu. Ova akcija ne poznaje granice, otvorena je za svu decu, bez obzira na njihovu zemlju porekla, pa apelujem na roditelje da prijave svoju decu i iskoriste ovu jedinstvenu priliku. Naša misija je da omogućimo što većem broju dece da iskuse radost skijanja i usvajaju zdrave navike. Osim toga, godinama unazad uspešno realizujemo i program „Budi dete Jahorine“, kroz koji deca iz svih opština Grada Istočno Sarajevo dobijaju ski karte za besplatno skijanje na našoj planini. Verujemo da svako dete ima pravo na sport i zdrav način života, bez obzira na socioekonomski status porodice. Deca su naša budućnost i naša obaveza je da ih podržimo i omogućimo im nezaboravna iskustva na Jahorini. Takođe, od ove godine ovaj koncept je proširen i na ski centar „Igrišta“, kroz akciju „Budi dijete Igrišta“, koja je posebno namenjena deci iz Vlasenice, Han Pijeska i Milića.

Naša akcija „1.000 skija za našu decu” se nastavlja, a sa ponosom mogu reći da smo do sada premašili taj broj. Dokle god postoji interesovanje, ova akcija će trajati i smatram je vrhuncem moje karijere u ski industriji koja traje više od 17 godina (Dejan Ljevnaić)

Koliko OC „Jahorina“ posvećuje pažnje inkluzivnosti? 

– Inkluzivnost je temeljna vrednost našeg poslovanja. Kao društveno odgovorno preduzeće, trudimo se da svima pružimo jednake mogućnosti. Naša saradnja sa „Downsyndrome centrom“ iz Banja Luke najbolji je primer ovog pristupa. Mladi sa poteškoćama u razvoju su prošle godine imali priliku da steknu svoje prvo radno iskustvo na Jahorini, da se osete vredno i kao deo zajednice, što zaista jesu. Ova saradnja će se nastaviti i u budućnosti jer želimo da budemo deo pozitivnih promena u njihovim životima. Takođe, imamo planove da unapredimo pristupačnost naše planine za osobe sa invaliditetom. Ulaganjem u infrastrukturu koja je prilagođena njihovim potrebama, želimo da osiguramo da svako može uživati u lepotama Jahorine. Verujemo da inkluzivnost ne samo da obogaćuje našu zajednicu, već i pokazuje kako empatija i moralni principi mogu biti deo poslovne strategije.

Od Vardara do Triglava

Nastavljamo sa razvijanjem prijateljskih odnosa sa skijalištima u regionu kroz našu inicijativu „Jedan region, jedno tržište, jedan skipass“, gde se naš skipass može koristiti od Vardara do Triglava. Ova vizija ne samo da unapređuje turističku ponudu, već i povezuje ljude, promovišući saradnju i zajedništvo. Cilj nam je da Jahorina ostane lider u inovacijama, održivosti i inkluzivnosti, istovremeno pružajući posetiocima nezaboravna iskustva u svakoj sezoni – istakao je Ljevnaić.

Kakvu ulogu igra održivost i zaštita životne sredine u OC „Jahorina“?

– Održivost i zaštita životne sredine je ključ razvoja Jahorine i njenog opstanka kao turističke destinacije. Ove godine smo organizovali zajedničku akciju čišćenja planine. Pored toga, naši zaposleni barem jednom sedmično napuštaju kancelarije i zajedno rade na prikupljanju otpada sa planine, što doprinosi očuvanju životne sredine i jača međuljudske odnose unutar tima. Ličnim primerom nastojim da inspirišem druge,  pa na posao dolazim biciklom i tako smanjujem svoj karbonski otisak i šaljem poruku o važnosti malih, ali značajnih promena. 

Александар Арсеновић и Марија Нишић
Foto: Aleksandar Arsenović i Marija Nišić

Osim skijanja, koja još iskustva nudi Jahorina?

– Posebnu pažnju posvećujemo održavanju staza za šetnju do vrha planine, koje su idealne za one koji žele da uživaju u zimskom ambijentu i fantastičnim panoramama. Na samom vrhu Jahorine smešten je Olimpijski bar, koji predstavlja savršeno mesto za predah nakon aktivnosti na snegu. Za one koji žele drugačiji vid zabave, tu je sankalište na stazi sedam, dužine 600 metara. Jahorina nudi i jedinstvene aktivnosti – „Ski uranak“ omogućava posetiocima da se rano ujutru spuste niz savršeno pripremljene staze nakon panoramske vožnje tabačem i uživanja u doručku u Olimpijskom baru, dok „Ski zalazak“ pruža magično iskustvo zalaska sunca uz vožnju i bogatu večeru, čineći boravak na planini zaista nezaboravnim. Jedna od specifičnih turističkih ponuda je krpljenje, aktivnost koja omogućava istraživanje netaknute prirode planine na snežnim krpljama. 

Verujemo da inkluzivnost ne samo da obogaćuje našu zajednicu, već i pokazuje kako empatija i moralni principi mogu biti deo poslovne strategije (Dejan Ljevnaić)

Koji su dugoročni ciljevi Olimpijskog centra „Jahorina“ u pogledu razvoja i rasta? 

– Naš dugoročni cilj je da Jahorina postane globalno prepoznatljiva destinacija, koja će moći da se meri sa najrazvijenijim ski centrima u Evropi. Planiramo da na našu planinu dovedemo međunarodna skijaška takmičenja i tako ponovo oživimo olimpijsku tradiciju po kojoj je Jahorina nekada bila poznata. Ponosni smo što smo nedavno otvorili potpuno nov i moderan ski centar „Igrišta“, smešten između Vlasenice i Han Pijeska. „Igrišta“ već sada nudi modernu infrastrukturu, uključujući šestosed, dve osnežene staze po FIS standardima, poligon za početnike i prateće sadržaje poput restorana i parkinga. Ovaj centar predstavlja značajan doprinos razvoju zimskog turizma u istočnom delu Republike Srpske i planiramo da ga dodatno unapređujemo kako bi postao nezaobilazna destinacija, pre svega zbog blizine Srbiji, ali i pristupačnosti za posetioce iz Bosne i Hercegovine. U planu je i izgradnja modernog sportskog centra na visini od 1.555 metara, sa površinom od 26.890 metara kvadratnih. Centar će uključivati sportsku salu, bazen, spa centar, teretanu, dečju igraonicu i otvorenu garažu. Pored toga, biće obezbeđene prostorije za poštu, ambulantu, apoteku i policijsku stanicu, čime će se značajno unaprediti funkcionalnost planine. U okviru kompleksa planiran je i centralni trg, zamišljen kao mesto okupljanja i organizacije događaja. Ovaj projekat će doprineti razvoju turizma, otvaranju novih radnih mesta i podizanju kvaliteta boravka za sve posetioce. Jedan od ključnih budućih projekata je izgradnja gondole Pale – Jahorina. Ova investicija ima višestruku korist – omogućila bi direktnu i brzu povezanost skijališta sa Palama, smanjila gužve i rasteretila Jahorinu od prekomernog broja vozila. Istovremeno, koncentracija smeštajnih kapaciteta na Palama pružila bi dodatne mogućnosti za razvoj ovog područja, uz očuvanje prirodnog ambijenta Jahorine.

D. Andulajević

Foto: Aleksandar Arsenović i Marija Nišić

Izvor:
Dnevnik
Piše:
Pošaljite komentar