Nemanja Ivanišević (Shonnstagram), fotograf: Najbitnije je ko je na fotki
Pošto je fotografija na društvenim mrežama postala jedna od glavnih alatki za privlačenje pratilaca, sve je više onih koji u njih ulažu mnogo vremena i truda.
Po pravilu se izdvajaju oni koji imaju oštro oko za „hvatanje“ detalja i oni koji na autentičan način prikazuju sebe i svoj život. Među njima je i mladi fotograf Nemanja Ivanišević koji se na Instagramu predstavlja pod pseudonimom „Shonnstagram“, a svojim radom privukao je i domaće i strane pratioce, ali i klijente. Talentovani mladić se već nekoliko godina bavi fotografisanjem, a pošto je shvatio da se ljudima dopada njegov rad i sam se oprobao ispred objektiva i to u ulozi modela. Očigledno se u tome dobro snašao budući da njegove fotografije na Instagramu svakodnevno gleda i lajkuje više od 30,2 hiljade ljudi. Njegove fotke najčešće nastaju na ulici i svojim filterom se izdvajaju od ostalih. Promovišući sebe i uličnu modu na slikama koje objavljuje privukao je i klijente s kojima danas sarađuje.
"Nisam počeo da se bavim poslom influensera, prvenstveno sam fotograf. Fotografišem ostale, ali sam počeo i sebe. Volim mnogo modu i to neko iznošenje mode na ulice i zato sam često ja ispred objektiva, nađem uvek nekoga ko će da me slika. Tako je zapravo sve krenulo, kad sam video da se to ljudima sviđa. To mnogi rade, ovde kod nas ne toliko, kao u nekim drugim zemljama. Pre sam slikao i telefonom, nisam imao profesionalnu opremu koju danas koristim. Nisam rekao: „Da, ja hoću da budem taj influenser“, sve je došlo spontano”, otkrio je na početku intervjua za „Dnevnikov“ TV magazin Nemanja Ivanišević.
Sve je više mladih koji zarađuju na društvenim mrežama zahvaljujući tome što su uticajni. Koliko je zbog toga danas teško postati influenser i ostvariti saradnju sa nekom kompanijom?
“Nema tu nekih određenih pravila ili formule koja će odrediti koliko ćete biti popularni. Svako je individua za sebe i svako radi nešto na svoj način. Niko nije isti. Tog posla na Instagramu ima mnogo i svako ima nekog svog influensera ili će da nađe nekog novog koji može najbolje da predstavi proizvod neke kompanije ili nešto drugo, tako da mislim da tu konkurencija nema baš istu težinu kao konkurencija u nekom drugom smislu.”
Da li je neophodno svaki dan objavljivati sadržaj na društvenim mrežama i graditi odnos sa pratiocima?
“Da, bilo bi idealno kad bi moglo da se postigne da se svaki dan odradi neka fotografija. To bi bilo najbolje, ali to jednostavno nije moguće zbog ostalih obaveza koje svi mi imamo. Okej je i svaka dva, tri dana objavljivati. Najduže koliko nisam objavljivao sliku je četiri-pet dana, ali to je baš krajnja neka granica. Trudim se. Mislim da sam prošle godine imao period kada sam svaki dan kačio sliku i tad sam napravio najveći bum. To je nešto najviše što možete da uradite da biste najbrže napredovali, e sad dosta je teško i treba dosta vremena. Za ovo što ja radim treba dosta odeće i novca uložiti. Ako ste kreativni ili se bavite snimanjem nekih video klipova ne treba vam toliko novca, ali vam treba ozbiljan humor, da budete svaki dan mnogo kreativni i napravite nešto što će ljudima da se svidi. Mada, i to je isto zaista teško.”
Koliko su fotografije važne na društvenim mrežama i koji tip fotografija, na osnovu vašeg iskustva, može da ima najviše lajkova?
“Ja sam fotograf i volim dobru fotografiju, ali kada je društvena mreža u pitanju nije tu toliko bitna fotografija. Mnogo puta možete da naletite na čoveka koga ne znate, ima mnogo pratilaca i lajkova po slikama, a slike su mu pravljene telefonom u kući, mraku, klubu, negde gde nije dobro svetlo. Jednostavno, taj čovek je takav uticajnik ili influenser da šta god da okači njegovi sledbenici će to da lajkuju. To su ljudi na Jutjubu koji tamo svakodnevno rade, a na Instagramu nisu toliko aktuelni, ali su toliko zanimljivi ljudima da šta god da urade to će da napravi bum. Najbitniji je čovek koji je na fotografiji, a ona sama nije broj jedan.”
Društvene mreže koriste i fotografima
Koliko mladi fotografi u Srbiji danas imaju priliku za rad i kakva su vaša iskustva u tom poslu?
“Fotografi imaju prostora. Pre rad fotografa nije mogao toliko da se vidi. Morali ste posebno nekome mejl da šaljete da vidi vaše fotografije, kad on postavi konkurs za posao. Danas ljudi gledaju taj Instagram, listaju i vide da je neko napravio lepu sliku, dođu do naloga fotografa i tako dolazi do poslovnih saradnji. Svi fotografi koji su dosta kreativni, imaju lepe slike i kače to na svoj fid na taj način i dolaze do posla. Aktivnost je najbitnija, to je i preduslov da imate više posla, klijenata pa i napredak na Instagramu.”
Na koji način obrađujete fotografije i da li su filteri neophodni da bi one privukle pažnju pratilaca na društvenim mrežama?
„Fotografije isključivo radim u Fotošopu kao i kad sarađujem sa klijentima. Boljeg programa za fotografiju nema. Ima nekih alternativa za ljude koji nisu fotografi, ali vole da ih uređuju. Može mnogo da se uradi sa njima. To uglavnom koriste influenseri koji sami rade fotografije, ali nisu fotografi, pa u njima mogu da prilagode neke boje, svoj filter, podese ili odrade nešto što nije baš po njihovim zahtevima, odnosno da to isprave ili ispeglaju. Sve zavisi šta i koliko hoćete. Filter nije neophodan, ali ume da ubrza neke stvari što se tiče tog napretka. Slika sa filterom će ljudima pre upasti u oči više nego slika bez filtera, tako da i ako niste popularni na Instagramu sa lepom fotografijom ćete krenuti da stičete neku vrstu popularnosti. Ljudi će brže da šire te fotografije i da se više zadržavaju na njima, da gledaju nešto čudno, drugačije, nešto što nije svakodnevica, što nije ono što svi rade. Treba biti drugačiji, kreativan i napraviti nešto svoje. Nije to garancija uspeha, ali svakako da će ta slika da napravi bolji bum nego nešto što je obično i ne upada toliko u oči.”
Možete li nam otkriti nekoliko osnovnih pravila kada je fotografisanje za Instagram u pitanju?
“Nešto najprostije je da se ljudi fokusiraju na svetlo, da ono bude na zavidnom nivou jer je to najbitnije kad je fotografija u pitanju. E sad, kad dodate neki lep kadar, lepu ulicu, pozadinu i ako se obučete lepo, svakako da taj sklop može da bude preduslov za dobru fotografiju.”
Kojim se vi tehnikama služite ne bi li vaš profil na Instagramu dospeo do što većeg broja ljudi?
“Nema određenih tehnika ili neko pravilo o tome šta treba da radiš svaki dan da bi napravio nešto na Instagramu. Treba biti aktivan, snimati instagram storije što više. Ja to toliko često ne radim, ali se trudim. Fasciniran sam nekim ljudima koliko mogu da snimaju, koliko su kreativni i zanimljivi. Ja sam više za fid, da tu budete što aktivniji, da tu pravite što lepše slike sa što lepših mesta, uz što lepšu odevnu kombinaciju i što lepši edit slike. Da se dosta fotkate, da dosta izbacujete slika. Ako ste zanimljivi svakako da ćete posle određenog vremena napraviti nešto.”
Vladimir Bijelić