UMESTO PELENA ZA BEBE FABRIKA PRELAZI NA PROIZVODNJU PELENA ZA ODRASLE Katastrofalan pad nataliteta u Japanu
Japanski proizvođač pelena Odži holdings najavio je da će prestati da proizvodi pelene za bebe i da će se umesto toga fokusirati na tržište za odrasle.
Ova kompanija je poslednja u nizu koja je donela takvu odluku u Japanu koji ubrzano stari i gde je natalitet rekordno nizak, preneo je Bi-Bi-Si (BBC).
Prodaja pelena za odrasle nadmašila je prodaju pelena za odojčad u poslednjih 10 godina.
Broj rođenih beba u Japanu 2023. godine iznosio je 758.631, što je 5,1 odsto manje u odnosu na prethodnu godinu.
To je, takođe, bio najmanji broj rođenih u Japanu od 19. veka.
Sedamdesetih godina ta cifra je iznosila više od dva miliona.
U saopštenju, Odži Holdings navodi da njegova podružnica, Odži Nepia, trenutno proizvodi 400 miliona pelena za bebe godišnje.
Proizvodnja je u padu od 2001. godine, kada je kompanija dostigla vrhunac - proizvodnju 700 miliona pelena.
Još 2011. godine, najveći proizvođač pelena u Japanu, Uničarm, naveo je da je njegova prodaja pelena za odrasle nadmašila prodaju pelena za bebe.
U međuvremenu, tržište pelena za odrasle raste i procenjuje se da vredi više od dve milijarde dolara.
Japan ima jednu od najstarijih populacija na svetu, sa skoro 30 odsto stanovnika starosti 65 ili više godina.
Prošle godine je udeo starijih od 80 godina prvi put premašio 10 procenata.
Ali Japan nije usamljen, stope fertiliteta, takođe, su u padu u Hong Kongu, Singapuru, Tajvanu i Južnoj Koreji, od kojih poslednja ima najniži natalitet na svetu.