Spalili 90 miliona funti vrednu robu – kažu neće više
BRITANSKA luksuzna modna marka Barberi objavila je u četvrtak da više neće spaljivati milione funti vrednu neprodatu robu, ni koristiti pravo krzno u svojim kolekcijama, reagujući tako na žestoke kritike u javnosti.
U Barberiju su objavili da žele postati društveno i ekološki odgovorniji nakon što su priznali da su prošle godine spalili 28,6 milijuna funti vrednu robu.
Kompanija je poručila i da će pratiti ostale luksuzne modne marke poput Versaćea, Gučija i pionirku u području odgovorne mode Stelu Makartni, te više neće koristiti pravo krzno u svojim proizvodima, poput zečjeg, lisičjeg, kuninog ili azijskog rakuna.
Ta britanska modna kuća uništila je prošle godine neprodatu odeću, modne dodatke i parfeme u vrednosti od 28,6 miliona funti, a sve kako bi “zaštitila svoj brend” od siromašnijih kupaca. Ukupna vrednost uništenih proizvoda Barberija u proteklih pet godina tako se popela na više od 90 miliona funti.
Uništavanje proizvoda ta je kompanija opravdala time da se štiti od krađe ili prodaje po nižoj vrednosti, prenosi Indeks.hr.
Ekološki aktivisti besno su reagovali te vesti, tvrdeći da uprkos visokim cenama proizvoda, Barberi ne pokazuje poštovanje ni prema njima niti prema teškom radu i resursima koji su potrebni za njihovu izradu.