Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

okoTVoko: Televizijska zvona i praporci

30.11.2019. 14:09 14:10
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Iako su oči javnosti uprte u aktivnosti Regulatornog tela za elektronske medije, koji malo izriču opomene i kazne neposlušnim televizijama, malo biraju članove Saveta, a malo i raspravljaju o povećanju obavezne TV pretplate, pogled na rad Regulatorne agencije za elektronske komunikacije i poštanske usluge pokazuje u kom pravcu se odvijaju aktivnosti najvećih distributera kablovske i IPTV mreže, kao i kako na njihove akcije odgovaraju korisnici.

Ne najbolje, možemo zaključiti.

Naime, Ratelov “Pregled tržišta elektronskih komunikacija u Republici Srbiji” za treći kvartal pokazuje da je ovih 1,92 miliona pretplatnika sve reklame, ubeđivanja, pritiske i kampanje “od vrata do vrata” prežvakao do te mere da mu je preostalo jedino da sebično pogleda u sopstveni novčanik, koji ga vodi u izbor načina na koji će gledati televiziju, pričati fiksnim i mobilnim telefonom, i koristiti Internet.

Najveći broj pretplatnika u trećem kvartalu 2019. ima priključak na kablovsku televiziju, bilo analognu ili digitalnu (oko 60%). Iznenađenje je činjenica da raste broj analognih, a opada broj digitalnih i pretplatnika IPTV mreže, što potvrđuje strahove da tanak novčanik i dalje odlučujući faktor, a i da su cene ovih usluga neopravdano i bezobrazno visoke. Iz istog razloga najmanje pretplatnika priključeno je na bežičnu mrežu ili koristi gledanje televizije preko Interneta, a kako su to većinom mladi, jasno je da je ionako tanak buđelar u rukama starijih, inače bismo pevali drugu pesmu.

Broj realizovanih zahteva za dodatnim uslugama, u koje spadaju video na zahtev, snimanje sadržaja, gledanje TV sadržaja na mobilnim uređajima, vraćanje programa unazad, opao je u odnosu na drugi kvartal, ali to ne treba da iznenađuje, pošto je leto tradicionalno sušni gledalački period. S druge strane, skoro trećina pretplatnika (28 posto) plaćala je dodatne dodatne programske kanale, što znači da su pretplatnici napravili kombinaciju jeftinijeg paketa s opštom ponudom i davanja para za specijalizovane kanale koji ih interesuju.

U izboru kablovskog i IPTV carstva važnu stavku predstavlja i ponuda paketa usluga. Naime, najveći broj građana Srbije, kad se jednom odluči za nekog distributera, bira da to bude u paketu. Najzastupljeniji su paketi sa dve usluge – internet i televizija, dok su najmanje zastupljeni paketi sa četiri usluge, koje uključuju Internet, televiziju, fiksnu i mobilnu telefoniju. Ipak, i tu se stvari menjaju, jer rast ponuda obuhvatnijih paketa. Tako je u trećem kvartalu najprodavaniji bio paket Internet, fiksni telefon i TV, paket Internet ali i jedini dostupni paket sa četiri usluge. Paket koji sadrži fiksni i mobilni telefon i TV, kao i tek uvedeni paket koji obuhvata mobilni telefon i TV ima najmanje pretplatnika.

Šta smo naučili iz ovih podataka? Da razum, oličen u ličnim prihodima, i dalje diktira kretanjima na tržištu distribucije medijskog sadržaja, kao i da je džabe što nude pakete, oktključane kanale, HD verzije koječega, pojačani internet i bele fiksne telefone. Niže cene, braćo, a ne televizijska zvona i praporci, ja da vam kažem.

Ivana Radoičić

Piše:
Pošaljite komentar
okoTVoko: Čekajući Godoa u visokoj rezoluciji

okoTVoko: Čekajući Godoa u visokoj rezoluciji

23.11.2019. 09:34 09:35
okoTVoko  Bindžovanje komplet lepinje

okoTVoko  Bindžovanje komplet lepinje

16.11.2019. 15:25 15:27
okoTVoko: Oni dani pobrkani

okoTVoko: Oni dani pobrkani

10.11.2019. 17:42 17:44