OkoTVoko: Potroši li se novogodišnji entuzijazam
San svake Baba Vange je da doživi da joj se proročanstva ispune.
Na ovim stranicama to se obično ostvaruje posle najava sezonskih izmena, analiza programskih segmenata ili, kao u ovom slučaju – najave novogodišnjih televizijskih slavlja. Kompanija Nilsen, koju za potrebe statističkog prikaza gledanosti koriste sve veće televizije, istraživala je gledanost naših televizija s nacionalnom frekvencijom u prve tri januarske nedelje.
Kako smo i pretpostavili, najviše gledalaca u novogodišnjoj noći imala je Radio televizija Srbije, sad već tradicionalno, može se reći. Ipak, ono na šta nismo računali jeste podatak da najgledanija emisija nije bila ona s kojom smo dočekali ponoć: od “Novogodišnje bajke” sa prosečnom gledanošću od 12,1 posto i prosečnim udelom od 21,1 posto, bila je gledanija serija “Vojna akademija”, sa prosečnom gledanošću od 16,6 posto i prosečnim udelom u gledanosti od 31,3 posto, a u leđa joj je duvao film “Tesna koža 2”, sa prosečnom gledanošću od 11,2 posto i prosečnim udelom u gledanosti od 23,2 posto. Prvog dana nove godine RTS je zadržao status najgledanije televizije, sa udelom gledanosti od 19,2 odsto, dok je Pink zabeležio šer od 16 odsto. Drugog januara situacija se promenila, pošto je najgledanija komercijalna televizija u udarnom terminu emitovala domaći film “Zaspanka za vojnike”, što je privuklo 27 posto gledalaca te večeri.
Stvari su se, posle novogodišnjih praznika, donekle primirile, a primat Javnog servisa Srbije više nije bio ugrožavan. Ona se, sad već sasvim udobno, smestila na prvo mesto po gledanosti u oba kriterijuma, dok je Pink na drugom mestu, daleko iza sebe ostavivši komercijalnu konkurenciju.
No, ni te televizije ne treba da očajavaju, poručuju iz Nilsena. Prema njihovim podacima, u prve tri nedelje najveći rast gledanosti, i to stabilan, zabeležila je TV Prva, dok je gledanost ostalih televizija u manjem ili većem padu.
Interesantno je videti da je TV Pink, od početnog novogodišnjeg entuzijazma, u drugoj nedelji emitovanja u 2019. zabeležila ozbiljan pad, da bi se u trećoj vratila na početne pozicije. Druga nedelja je ona božićna, kada se tradicionalno gledaju ozbiljnije emisije, ako ne verskog, ono etnološkog sadržaja, a rijaliti programi izbegavaju na porodičnim ručkovima i lomljenju česnice. Najgledaniji je opet bio RTS, i to bogougosno sa Dnevnikom dva i Slagalicom.
I TV Hepi i Drugi program RTS-a beleže konstantni pad gledanosti: prvi zbog politizacije programa, garniranog rijaliti skandalima, drugi zbog nedostatka čvrstog programskog kriterijuma i apsolutne dominacije Prvog programa.
Televizija O2 drži se svog rasporeda i to joj, bar za sada obezbeđuje stabilnu i stalnu publiku, kao i blagi rast gledanosti. Da li će se situacija promeniti u narednim nedeljama, kad bi trebalo da se iskristališe hoće li se novi vlasnici umešati u programsku šemu ove i TV Prva, ostaje da se vidi. Do tada, Kesićeva ekipa je na odmoru, za slučaj da se neko zapitao.
Ivana Vujanov