Mercedes zadržao “krunu” na tržištu luksuznih automobila
BERLIN: Nemačka automobilska kompanija Mercedes-Benc je treću godinu zaredom zadržala vodeću poziciju u svetu kada je reč o prodaji luksuznih automobila u 2018. godini, pretekavši najvećeg konkurenta, BMW, za skoro 200.000 vozila.
Prodaja automobila marke “mercedes” porasla je za 0,9 odsto na 2,31 milion jedinica, podržana uvođenjem novog modela “A-klase”, koji je doprineo da prodaja kompaktnih automobila čini četvrtinu godišnje prodaje ovog brenda.
Prodaja BMW-a porasla je za 1,8 odsto na 2,12 miliona, podstaknuta tražnjom za SUV-ovima, prenosi portal “Automotiv njuz Jurop”.
Trećeplasirani Audi se, međutim, suočio sa padom prodaje od 3,5 odsto na 1,87 miliona.
Luksuzni brendovi i dalje ostvaruju korist od tražnje za premijum modelima u Kini, najvećem svetskom automobilskom tržištu, dok je u Evropi prodaja sve tri auto-kompanije pala.
Kada je reč o Evropi, najviše je opala isporuka Audijevih vozila (za čak 14 odsto), dok je Mercedesova prodaja pala za 2,3 odsto, a BMW-a za 0,3 odsto.
U SAD, prodaja BMW-a je porasla za 0,5 posto, dok je Mercedesova prodaja pala za 6,3 odsto, a Audija za 1,4 odsto.