Bilja Krstić o NOVOM ALBUMU: Biljur "peva" o ženama koje su se borile za pravo izbora
BEOGRAD: Etno muzičarka Bilja Krstić i njen orkestar ''Bistrik'' objavili su ženski konceptualni album "Biljur", ocenio je rok publicista Petar Peca Popović, govoreći na promociji novog CD-a, u izdanju Kroacija rekordsa.
Popović je istakao da "Biljur" nosi "muški naziv, a zapravo je ženski konceptualni album", na kome su zabeležene pesme iz regiona, odnosno našeg "emotivnog zavičaja i šire".
Posle dugo godina imamo koncept ploču u našoj sredini. Pevati o ženama i njihovim iskustvima, danas dobija posebnu vrednost, kad su izložene progonima i maltretiranjima. To je jako dragoceno, ocenio je Popović.
Na albumu je zabeleženo osam tradicionala, među kojima su "Kaleš Angja", "Bolna ljuba, bolna leži", "Niška Banja" i "Kad ja pođoh na Bembašu".
Najavljujući izdanje Kroacija rekords je saopštio da svaka pesma donosi "uzbudljivu, potresnu i autentičnu priču, čije protagonistkinje su bile žene koje su se opirale ustaljenim društvenim normama, boreći se za pravo izbora".
Pred prepunom prodavnicom Kroacija rekordsa "Jugoton" u Beogradu, Krstić se zahvalila izdavaču što je imao "želju da uzme materijal, presluša i oduševi se".
Bistrik do sad nije imao pokriveno hrvatsko tržište. Nadamo se da ćemo sa ovim albumom moći da zađemo malo i u Hrvatsku, poručila je, između ostalog, Krstić.
Glumica Gorica Popović se prisetila kako je upoznala Bilju Krstić 1970-ih na probi njihove grupe ''Suncokret'' u pozorištu Dadov, gde ju je bio doveo Bora Đorđević, kao devojku sa "neodoljivim niškim akcentom, zastrašujuće muzikalnosti".
Prema njenim rečima, Krstić je izrasla u "vrhunsku umetnicu, moćnog čuvara naše tradicije i perfektnog interpretatora".
Prošlo je skoro pola veka, a Bilja sa fantastičnom upornošću i ljubavlju uspeva da na svetlost dana iznese note čitavog Balkana, ignorišući granice i predrasude, istakla je Gorica Popović.
"Biljur" u produkciji Pavla Bogdanovića donosi pesme koje su, prema rečima Krstić, “rado pevane, vesele, setne, jednostavne, zahtevne, zaboravljene", a bile su izazov za izvođenje i aranžiranje u stilu Bistrika.
U Bistriku su klavirista Dragomir Stanojević, violinista Nenad Josifović, basista Bata Božanić, frulaš Nebojša Brdarić, i na pratećim vokalima i drugim instrumentima Maja Klinski, Ruža Rudić, Nataša Mihaljinac i Nevenka Bakoč.