Novi tvrđava teatar: Evgenije Onjegin Pozorišta mladih
NOVI SAD: Novosadsko Pozorište mladih učestvuje na 5.Novom tvrđava teatru, večeras u 21 čas s predstavom “Evgenije Onjegin” Aleksandra Sergejeviča Puškina, u režiji Borisa Liješevića.
U ovoj predstavi, rađenoj po čuvenom Puškinovom klasiku, igraju: Peđa Marjanović, Kristina Savkov, Danilo Milovanović, Mia Radovanović, Ivan Đurić, Jelica Gligorin, Vera Hrćan Ostojić, Slobodan Ninković, Saša Latinović, Neda Danilović i Dragan Zorić.
Evgenije Onjegin je praroditelj današnjih generacija koje svoju slobodu nose visoko, doživljavaju je kao identitet, pa i smisao života. A da li je uopšte poznaju? Ljubav, prijateljstvo i svaku vrijednost će žrtvovati zarad te primamljive iluzije iza koje se često kriju hladnoća i praznina – poroci Puškinovog, ali mnogo više našeg vremena. Dolaze kao simpatična i prolazna moda, ali brzo pokazuju zastrašujuće naličje jer za sobom ostavljaju pustoš, uništene Ljubavi, ideale, snove, veze i propuštene šanse. Onjeginova praznina nije pasivna tišina, niti prostor kreacije, već tamna i agresivna sila koja guta, proždire i traži žrtve. Kob, ukazuje reditelj ove predstave Boris Liješević, na svoje viđenje ovog legendarnog Puškinovog junaka.
Po njegovim rečima, Evgenije Onjegin predstavlja vreme koje dolazi. “Vrijeme hladne i prazne duše, koje njeguje egoizam kao jedinu odbranu od svijeta, te kao životni kredo i pouku. Vrijeme koje hvali bunt, prezir i ironiju, a ubija nježnost, emotivnost, poeziju, ljubav, naivnost i ljepotu. Puškin je prepoznao Onjegina kao znak propadanja, dekadencije, kao simptom modernog gradskog života. Danas se taj simptom razvija u generacijsku bolest koja završava u samoći, u potrošenom životu bez ljubavi i smisla“, napominje Liješević.
Dramaturg je Fedor Šili, scenografkinja je Una Jankov, a kostimografkinja je Milica Grbić Komazec.
Predstava bi po planu trebalo da se igra u vili Stanković u Čortanovcima, a u slučaju lošeg vremena u Pozorištu mladih, a preporuka je da se to proveri s organizatorima ili na sajtu festivala.
N. Pejčić